۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۹۲۵۷۸
نماینده بجنورد مطرح کرد؛

واکنش مجلس به روابط خارج از عرف رسمی و سیاسی دستگاه دیپلماسی

خبرگزاری رسا ـ نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به روابط خارج از عرف رسمی و سیاسی دستگاه دیپلماسی، نظیر دست دادن با رییس جمهور دولت تروریست پرور آمریکا، تذکر می دهد.
موسي الرضا ثروتي نماينده مردم خراسان شمالي در دوره نهم مجلس شوراي اسلامي

موسی الرضا ثروتی، نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با انتقاد از برخی اقدامات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه از جمله دست دادن وی با باراک اوباما در راهروی سازمان ملل، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تا زمانی که فعالیت ها و نوع روابط مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور با رؤسا و مسؤولان سایر دولت ها و کشورها، در چهارچوب قوانین قرار داشته باشد از آنها حمایت می کند اما اگر چنان چه مجلس شورای اسلامی احساس کند برخی خطوط قرمز از سوی این مسؤولان زیر پا گذاشته می شود وارد میدان شده و برخورد خواهد کرد.

 

وی اضافه کرد: روشن است که به عنوان یک کشور آزاد می بایست با سایر کشورها ارتباط داشته باشیم و منعی نیز برای ایجاد روابطی که منافع کشور و عزت مردم ایران را خدشه دار نکند وجود ندارد اما در این میان باید از ایجاد روابط و انجام اقداماتی که منافع کشور و ملت را زیر سؤال می برد به شدت اجتناب داشت.

 

ثروتی تصریح کرد: در این راستا مجلس و ملت ایران با ایجاد رابطه و مذاکره با آمریکا که در صدر استکبار جهانی قرار دارد موافق نبوده و این موضوع را نیز در مناسبت ها و راهپیمایی های مختلف بیان کرده اند به همین دلیل دست دادن وزیر امور خارجه ما با رییس جمهور آمریکا پذیرفتنی نیست.

 

عضو کمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمن نظام و ملت ایران بوده و هنوز نیز از این دشمنی دست برنداشته به همین دلیل نباید با سران این کشور همانند رؤسای دولت های دوست برخورد کرد.

 

وی اضافه کرد: آمریکا همچنان حامی تروریسم بوده و از رژیم آل سعود و گروه های تروریستی نظیر داعش حمایت می کند و در عین حال حقوق ملت های مظلومی چون مردم سوریه، یمن، عراق، لبنان و افغانستان را نیز نادیده می گیرد.

 

ثروتی ادامه داد: حتی در روزهای اخیر هم که پرچم تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت نمادین در مقابل سازمان ملل برافراشته شد، آمریکا عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد که این موضوع نشان می دهد این کشور کمترین اعتقادی به حقوق بشر نداشته و تنها در پی کسب منافع خود است.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس ملت و مجلس ایران با هر گونه رابطه با دولت آمریکا تا زمانی که آنها رویه خود را تغییر نداده اند مخالف بوده و نظام مقدس اسلامی نیز در مسیر راستین خود در حمایت از حق ملت ایران و مستضعفان و مظلومان جهان ثابت قدم است.

 

ثروتی خاطرنشان کرد: از دولت و وزارت امور خارجه هم انتظار می رود در برخوردها و تعاملات خود با سران کشورهای جهان محتاط تر بوده و با حرکت در چهارچوب موازین کشور، به سیاست های کلی که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده در عمل توجه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه ملت و نظام ایران در پی حفظ مواضع استکبارستیزانه خود بوده و از طرف مقابل دشمنان قصد دارند هیبت ایران و ایرانی را بشکنند، تصریح کرد: در چنین شرایطی مجلس به روابط خارج از عرف رسمی و سیاسی دستگاه دیپلماسی، نظیر دست دادن با رییس جمهور دولت تروریست پرور آمریکا، واکنش نشان داده و تذکر می دهد./9314/ت302/ج

ارسال نظرات