۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۲۹۲۸۹۴
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

قدرت پوشالی آل سعود با موضع گیری محکم رهبر معظم انقلاب فرو ریخت

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: قدرت پوشالی خاندان آل سعود با موضع‌گیری محکم رهبر معظم انقلاب فرو ریخت و اگر این نهیب بر آنها زده نمی‌شد، معلوم نبود که جنازه حجاج مان را به ایران تحویل دهند.
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در مراسم ترحیم جان‌باختگان فاجعه منا که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، استاندار و فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) این استان در مسجد عابدینیه سمنان برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان فاجعه منا با بیان اینکه خانه کعبه مالک خصوصی ندارد و متعلق به همه مسلمانان جهان است، اظهار داشت: مکه حرم امن خداوند است و تمامی انسان‌ها و حتی حیوانات باید در این مکان در امان باشند.

 

وی با اشاره به آیات و روایات فراوان مبنی بر محو آل سعود افزود: بر اساس نص صریح این آیات و روایات موجود مسجدالحرام تنها اختصاص به متقین دارد و این خود دلیلی متقن در اثبات بی لیاقتی خاندان سعودی در تولیت و اداره حرمین شریفن است.

 

رییس ستاد اقامه نماز با تأکید بر اینکه همه باید در حرم امن الهی در امنیت کامل باشند و نباید خط ویژه‌ای برای عده‌ای خاص وجود داشته باشد، تصریح کرد: در اثبات این سخن آیه ای در قرآن آمده است که نمی توان گفت چون فردی اهل مکه است؛ بنابراین باید از راه اختصاصی رفت و آمد کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: حجاجی که در فاجعه سرزمین منا مظلومانه، با حالت احرام و پاک جان باختند، روز قبل از این فاجعه دعای عرفه را زمزمه کرده بودند، دعایی که خداوند فرموده است هر کس از بخشش در ماه رمضان بازمانده است؛ به بخشش الهی در روز عرفه امیدوار باشد و این حاجیان به طور قطع و یقین مورد غفران الهی واقع شده‌اند.

 

وی با تأکید بر اینکه آل سعود جنایتکار و خائن محکوم به نابودی است؛ چرا که ظلم نابودشدنی است و باقی نمی ماند، اظهار داشت: تنها رژیم حامی آل سعود دولت جعلی و منحوس صهیونیستی است و باید گفت بر اساس آیات قرآن گروهی از مسلمانان حتی از کفار نیز به کفر نزدیک‌تر هستند.

 

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نظام حکومتی پادشاهان عربستان سعودی صددرصد ضد اسلام هستند، اضافه کرد: مردم حجاز حق انتخاب حاکمان خود را ندارند و اگر ملت به فردی برای حکومت رأی می‌دهند، در حقیقت آن فرد به عنوان وکیل برای اداره جامعه انتخاب می‌شود و حال سوال اینجاست که چه کسی گفته است که حکومت بر مردم حجاز باید در دستان پلید آل سعود باشد در حالی که هیچ ملاک عقلی برای حکومت آل سعود بر عربستان وجود ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه نماز در مسجدالحرام مصداق آیه شریفه «ان الصلوه تنهی عن الفحشی و المنکر»نیست؛ چرا که جلوی هیچ منکری را برای آل سعود نمی‌گیرد؛ افزود: کشتن مسلمانان بزرگترین منکر است و امروز می‌بینیم این منکر به دست بی کفایت و بی لیاقت خاندان آل سعود با کشته شدن هزاران نفر از مسلمانان دنیا اتفاق افتاده است.

 

وی با تأکید بر اینکه نماز بدون ولایت پوچ و ناقص است، تأکید کرد: نماز عمال آل سعود و رهروان آنها در مسجد‌الحرام به دلیل اینکه «ولایت» در آن وجود ندارد؛ بدون خاصیت است.

 

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اعزام گروه‌های حقیقت‌یاب بی‌طرف برای تشخیص عوامل فاجعه منا، تصریح کرد: قدرت پوشالی خاندان آل سعود با موضع‌گیری محکم رهبر معظم انقلاب فرو ریخت و اگر این نهیب بر سر آل سعود زده نمی‌شد، معلوم نبود که جنازه حجاج‌مان را به کشور تحویل دهند./977/پ202/ب

ارسال نظرات