۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۹۲۹۶۱
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

هیأت‌ مذهبی؛ معرف اسلام ناب در دوره معاصر

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه عطر سیب گفت: هیأت مذهبی در دوره معاصر، معرف اسلام ناب هستند که بر خط سرخ شهادت استوار است.
حجت‌الاسلام سيد مهدي خاموشي، رييس سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین افتتاح نمایشگاه عطر سیب اظهار داشت:  هیئات مذهبی در دوره معاصر، معرف اسلام ناب هستند که بر خط سرخ شهادت استوار است. باید مدافع اسلام ناب در زمان کنونی باشند. خط و مرز کفر و اسلام را بشناسند و بشناسانند.

 

حجت الاسلام خاموشی، با بیان این مطلب که مردم ایران در طول تاریخ نشان دادند که حرمت واقعه عاشورا را به خوبی شناختند و در این مسیر حرکت کردند؛ اظهار داشت: امروز هم درک کردند که دشمنان تکفیری و وهابی در جبهه مقدم دشمنی با هیئات های مذهبی و پرچم داران حسینی قرار دارند. مردم این را شناخته اند و تلاش آنها اهتزاز هر چه بیشتر این پرچم است.

 

ایشان، با اشاره به پیاده روی روز اربعین و تردد 20 میلیون زائر به سمت کربلای معلی، خاطر نشان کرد: زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در این مسیر، خالصانه به یکدیگر کمک می‌کنند. هرکسی می افتد دست او را می گیرند، چرا که محور اصلی ایثار است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، با خطاب قرار دادن هیئت های مذهبی گفت: از هیئات مذهبی می خواهیم بصیرت داشته باشند. نباید هیئت خنثی داشته باشیم.

 

دکتر خاموشی، در همین راستا تصریح کرد: بصیرت، در همه زمانی اهمیت دارد، اما اهمیت آن در این زمان بیشتر است. امیدوارم با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب امسال مراسمی باشکوه تر از سال های قبل داشته باشیم.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سپس به مقایسه بین حادثه منا و اربعین پرداخت و گفت: هر ساله این همه سرمایه گذاری می‌شود که حدود 5 میلیون نفر برای مناسک حج ساماندهی شوند، اما متأسفانه می بینیم چند هزار نفر به دلیل مدیریت غلط بر اثر فشار جمعیت از دست می روند.

 

در مراسم افتتاح نمایشگاه عطر سیب، دکتر قالیباف، شهردار تهران، حجج اسلام نصیر نیک نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران، میثم امرودی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، صادق زاده، رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، سردار کاظمینی، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) حضور داشتند.

 

گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه فزهنگی «عطر سیب» شنبه 11 مهر جاری در بوستان ولایت افتتاح شد و از ١٢ تا ٢٢ مهر ماه ١٣٩4 از ساعت 9 صبح تا 19 در زیر گروه‌های اقلام فرهنگی و تبلیغی، مواد غذایی، محصولات برقی و الکترونیکی، تجهیزات صوتی و تجهیزات آشپزخانه‌ای مورد نیاز 19 هزار هیئت‌ مذهبی استان تهران، حسینیه‌ها، مساجد و کانون‌های مذهبی دایر است./1325/د101/ف

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران

ارسال نظرات