۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۹۳۰۵۴
لاوروف:

تغییر نظام سوریه با توسل به زور را نمی‌پذیریم

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه روسیه تأکید کرد با اشاره به حملات جنگنده‌های روسی به تروریست‌های در سوریه گفت: به نظر می‌رسد ارتش آزاد سوریه یک گروه فرضی است و ارتش سوریه تنها طرفی است که می‌تواند با داعش بجنگند.
لاوورف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه طی نشستی خبری در مسکو گفت: اقدامات ما در سوریه علنی است و با دعوت دولت سوریه در آنجا عملیات انجام می‌دهیم.

 

لاوروف افزود: تماس‌های ما با واشنگتن ادامه دارد و این کشور به حملات ما به تروریست‌ها اعتراضی نکرده است. ما پیشنهاد همکاری اساسی برای مبارزه با تروریسم را به آمریکایی‌ها ارائه دادیم و برای تقویت تماس‌ها با آمریکایی‌ها در این باره تلاش می‌کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: با اینکه بعضی طرف‌های غربی با دخالت روسیه در سوریه مخالفت کردند، بیشتر غربی‌ها از این مساله استقبال کردند. ائتلاف غربی در بیش از یکسال گذشته حملاتی در سوریه انجام داد بدون اینکه کارآیی واقعی داشته باشد.

 

وزیر امور خارجه روسیه گفت: به نظر می رسد ارتش آزاد سوریه یک گروه فرضی است و ارتش سوریه تنها طرفی است که می تواند با داعش بجنگند. ما برای تماس با ارتش آزاد در سوریه آمادگی داریم، در صورتی که وجود خارجی داشته باشد. سرنگونی نظام سوریه با توسل به زور نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

 

وی تاکید کرد مسکو تغییر نظام سوریه را با توسل به زور نمی پذیرد.

 

لاوروف اعلام کرد که عراق (تاکنون) از روسیه نخواسته است که به مواضع داعش در این کشور حمله کند./982/ب101/د

ارسال نظرات