۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۹۳۰۸۲

مسلمانان استرالیا نسبت به افزایش تروریسم در این کشور هشدار دادند

خبگزاری رسا ـ بعد از آن که نوجوانی 15 ساله افراط گرا یک نیروی پلیس را در استرالیا از پای در آورد، سازمان اسلامی و نیز دولت این کشور نسبت به فراگیر شدن افراطی گری و تروریسم در استرالیا هشدار دادند.
قتل پليس در استراليا به دست يک نوجوان مسلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران مسلمان استرالیا در محکومیت تیراندازی به پلیس در نیوساوث ولز، از والدین مسلمان خواستند که مانع افراطی گری و انحراف فرزندان خود شوند.

 

چند روز پیش نوجوانی پانزده ساله به ضرب گلوله یکی از نیروهای پلیس در نیوساوث ولز را از پای در آورد.

 

این نوجوان بعد از آن که به چند افسر دیگر تیراندازی کرد، با شلیک پلیس کشته شد.

 

جمال ریفی از رهبران برجسته مسلمانان استرالیا گفت: وضعیت به گونه ای نیست که بخواهیم کسی را سرزنش کنیم و در حال حاضر فقط باید به فکر چاره اندیشی بود.

 

جولی بیشاپ، وزیر امورخارجه استرالیا با فاجعه بار خواندن این حادثه، گفت: همه برای مبارزه با تروریسم باید یک صدا و متحد باشند و تروریست خواندن همه مسلمان اشتباه است.

 

وی افزود: وقتی نوجوانی 15 ساله شستشوی مغزی داده می شود و به افراطی گری روی می آورد، مطمئنا انگیزه ای تروریستی و سیاسی پشت آن است. بنابراین زمان آن فرا رسیده است که همه ملت (استرالیا) برای مبارزه با تروریسم متحد شوند.

 

گفتنی است که طبق گزارش سازمان های امنیتی، تعداد افرادی که از کشور استرالیا به داعش پیوسته اند، در سال جاری دو برابر شده است./847/ب902/د

ارسال نظرات