۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۹۳۵۴۲
مدیر شبکه ملی وارثون:

‌خدامحوری و ایمان در زندگی‌ها کمرنگ شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه ملی وارثون گفت: متأسفانه خدا و انگیزه‌های الهی، ‌خدامحوری و ایمان در زندگی‌ها کمرنگ شده است و وقتی دچار بدبختی، سختی و مشکل می‌شویم مشکلش را در جای دیگر می‌جوییم در حالی که مشکل خود ما هستیم که سبک زندگی‌مان تغییر کرده است و به معنویت بی‌توجه شده‌ایم.
حجت الاسلام حسين جوشقاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام حسین جوشقانی، مدیر شبکه ملی وارثون در حسینیه ثارالله سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، اظهار داشت: علومی هستند که انسان حتی با داشتن مدارک عالیه دانشگاهی و حوزوی و با هر گرایشی بدان نیازمند است و در صورت مجهز کردن خود بدین علوم سرانجامی نیک یا فرجامی شوم خواهد داشت.

 

وی با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) که فرمودند: «وَجَدْتُ عِلْمَ النّاسِ فی أرْبَع: أَوَّلُها أنْ تَعْرِفَ رَبَّکَ، وَالثّانِیَةُ أنْ تَعْرِفَ ما صَنَعَ بِکَ، وَالثّالِثَةُ أنْ تَعْرِفَ ما أرادَ مِنْکَ، وَالرّبِعَةُ أنْ تَعْرِفَ ما یُخْرِجُکَ عَنْ دینِکَ»، افزود: از مضمون این روایت می‌فهمیم که باید چهار علم خداشناسی، نعمت‌شناسی، هدف شناسی و آسیب‌شناسی را فرا گیریم تا کامیاب شویم و حقایق جهان هستی را دریابیم.

 

عضو بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا با بیان اینکه برای هر عمل و سخن انسان سه مشتری وجود دارد، گفت:‌ شیطان، مردم و خداوند سه مشتری اعمال و رفتار و سکنات انسان هستند و بهترین مشتری خداوند است؛ چرا که اگر خریدار عملی ابلیس باشد، چیزی جز نکبت و بدبختی عاید انسان نمی‌شود، اگر خریدارش مردم باشند، آنگاه که انسان بمیرند در صورت رفتار نیکو در همه عمر، مردم می‌گویند، ای وای مُرد و به همین خلاصه می شود؛ اما اگر انسان با خدا معامله کند و برای خداوند سختی‌ها را تحمل کند، خداوند چکی سفید امضا در اختیارش می‌گذارد و می‌گوید هر چه می‌خواهی بنویس.

 

حجت‌الاسلام جوشقانی با بیان اینکه بلا و مصیبت امتحان خداوند متعال است و اینها در حقیقت منزلت مؤمن را نزد ذات اقدس اله بالا می‌برد، تصریح کرد: در طول حیات انسان ممکن است با مصائبی رو به ‌رو شود؛ اولین این بلاها لطف خداست، دوم بلای تطهیری، ‌سوم بلای وضعی و چهارم بلای قهری است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ‌بلاهای وضعی، بلایی است که بر اثر گناه فردی بر انسان عارض می‌شود،‌ اضافه کرد: هر کسی را با عنوانی در دنیا و آخرت معرفی می‌کنند، یکی گرم‌کننده بزم گناه است و آن دیگری به نورانیتش در دنیا می‌شناسند و چنان زیسته‌اند که حتی از نورشان دیگران را در روز محشر یاری می‌کنند.

 

مدیر شبکه ملی وارثون خاطر‌نشان کرد: مردی به بنده گله و شکایتی کرد که چرا من با این همه دعا و روزه و خواندن نماز و قرآن به لحاظ مادی از آنهایی که در طول زندگیشان حتی یک رکعت نماز نخوانده‌اند؛ و اکنون دارای خانه آنچنانی و ماشین گران قیمت هستند بسیار عقب افتاده‌ام و بنده در جواب این مرد گفتم، می‌خواهی سرمایه‌دار شوی؛ دیگر نباید برای امام حسین(ع)‌اشک بریزی، چون اشک ریختن و عبادت کردن برای خداوند  لیاقت می‌خواهد.

 

روح امر به معروف و نهی از منکر از جامعه رخت بربسته است

عضو بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء با بیان اینکه بلاهای قهری، اثر گناهان اجتماعی است، گفت:‌ امروز در کمال تأسف باید بگوییم روح امر به معروف و نهی از منکر از جامعه رخت بربسته و روح بی‌غیرتی و گرفتاری‌ها زنده شده است.

 

حجت الاسلام جوشقانی با اشاره به گذران انسان از سه عالم حجاب، مثال و شهود گفت: سه حقیقت عمل،‌ باطن و اشیاء بر ما پوشیده است و در تنها جایی که حقایق پوشیده شده عیان می‌شود؛‌ عالم شهود است.

 

وی با بیان اینکه شما پاسداران باید قیام و قعود و نشست و برخواستتان به گونه‌ای باشد که از لباس شما بوی شهادت و معنویت به مشام برسد،‌ افزود: ‌برخی شهدا همچون ابوترابی‌ها وجودشان یک یگان و منطقه را زیر و رو می‌کرد.

 

مدیر شبکه ملی وارثون اظهار داشت: متأسفانه خدا و انگیزه‌های الهی، ‌خدامحوری و ایمان در زندگی‌ها کمرنگ شده است و وقتی دچار بدبختی، سختی و مشکل می‌شویم مشکلش را در جای دیگر می‌جوییم در حالی که مشکل خود ما هستیم که سبک زندگی‌مان تغییر کرده است و به معنویت بی‌توجه شده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام جوشقانی گفت: حتماً داستان حضرت ابراهیم (ع) را شنیده‌اید که ایشان را به منجنیق بستند و می‌خواستند به سمت آتش پرتاب کنند و نمرودیان تصمیم داشتند با این کار از آنان که پیرو حضرت شده بودند زهر‌چشم بگیرند و هیزم‌های  فراوان جمع کردند تا آن حضرت را از راهی دور به سمت آتش پرتاب کنند، آتشی که هیمنه‌اش باعث عبرت همگان شود.

 

وی افزود:‌ لحظاتی قبل از پرتاب جبرئیل به نزد حضرت ابراهیم (ع) آمد و حضرت به جبرئیل گفت، من با شما کاری ندارم و خواسته‌ام را مستقیم با خدا درمیان می‌گذارم و اینجا بود که خداوند فرمودند «یا نار کونی بردا و سلاما؛ بر بنده ما صبر توأم با سلامت باش» حضرت را نمرودیان به سمت آتش پرتاب کردند و رفتند که به تماشای زغال برجای مانده از پیکر مطهر آن حضرت باشند که دیدند، ایشان در میان آتش نشسته و حتی سردش هم شده است.

 

اگر به خدا متکی باشیم خداوند تمامی راه‌های بسته باز می‌شود

مدیر شبکه ملی وارثون اظهار داشت: این آتش حقد و کینه و حسد دشمنان همواره با نور خدا خاموش می‌شود به شرط اینکه انسان به خداوند متکی باشد و اگر متکی شد خداوند تمامی راه‌های بسته را باز می‌کند؛ ‌بنابراین باید تصمیم بگیریم؛ انگیزه‌های الهی و ایمان را در خود تقویت کنیم و کار را برای خدا انجام دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) خدا را دید و امپراتوری‌های شرق و غرب عالم در نزد ایشان به اندازه یک پشه هم ارزش نداشت و امام با اعتقادی راسخ با این پشتوانه الهی فرمودند که آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، چون قدرت مطلق خداست.

 

عضو بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء با تأکید بر اینکه باید نعمت‌های خداوند را بشناسیم و شکرگزار باشیم،‌ افزود:‌ بر اساس فرمایش امام صادق(ع) ‌بهترین مرحله شکرگزاری به درگاه خداوند اجتناب از تمامی گناهان است./977/202/ب2

ارسال نظرات