۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۹۳۸۱۶
نماینده خبرگان رهبری:

نیروی انتظامی مبارزه با منکرات اخلاقی را جدی بگیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: نیروی انتظامی باید بدون توجه به فضاسازی عده ای ناآگاه، با تمام قدرت و صلابت به وظایف قانونی خود عمل کرده و مبارزه با منکرات اخلاقی را جدی بگیرد.
آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار با فرماندهان یگان های مختلف نیروی انتظامی استان با تأکید بر رسالت خطیر نیروی انتظامی در برخورد با منکرات در جامعه اسلامی اظهار داشت: بدحجابی یکی از مظاهر منکرات در جامعه است که گاه از آن سوی مرزها هدایت می شود.

 


وی با بیان این‌که افرادی به صورت تعمدی درصدد ترویج ابتذال و فرهنگ غرب در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: اگر کار فرهنگی بر این افراد تأثیر داشت، هرگز بر راه غلط خود اصرار نمی کردند. این افراد به دنبال ایجاد تردید در احکام و موازین شرعی هستند، درحالی که جواب این تردیدها به روشنی در آموزه های دینی آمده است.

 


آیت الله شبستری بی حجابی و بدحجابی را جزو محرمات مسلم در دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی بدون توجه به فضاسازی عده ای ناآگاه باید با تمام قدرت و صلابت خود به وظایف قانونی عمل کرده و مبارزه با منکرات اخلاقی را جدی بگیرد.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که متدینین و عموم خانواده‌های اصیل خواستار برخورد با بدحجابی و منکرات در جامعه هستند، تصریح کرد: در جامعه اسلامی باید احکام و حدود شرعی جاری شود، نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با منکرات اخلاقی اعم از بدحجابی، بی حجابی و مفاسد اخلاقی نباید کوتاهی کند.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که متأسفانه عده ای در جامعه به احکام و اصول شرعی و اسلامی بی توجهی می کنند، گفت: باید با قاطعیت تمام در برابر هنجارشکنی این عده ایستاد و برخورد کرد. باید در راستای اجرای دستورات شرع وارد عمل شد و با متخلفان برخورد قانونی کرد، ما موظف به اجرای احکام الهی هستیم.

 


آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به اقدامات گسترده فرهنگی در راستای مقابله با پدیده شوم بدحجابی اظهار داشت: طی 37 سال گذشته علما، روحانیان، رسانه ها و دولت با انواع برنامه های فرهنگی نسبت به مضرات و آسیب های بدحجابی هشدار داده اند، اما برای عده ای این تذکرات موثر واقع نشده که لازم است برای اصلاح جامعه با این افراد برخورد شرعی و قانونی شود.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد و توسعه امنیت اخلاقی در شهرها و روستاها را از وظایف مأموران نیروی انتظامی دانست و گفت: افزایش آمار کشف باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی در آذربایجان شرقی نگران کننده است، هرگونه کوتاهی در مبارزه با مفاسد اجتماعی، آینده کشور را با تهدیدهای جدی مواجه خواهد کرد./935/202/ب1

ارسال نظرات