۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۹۴۳۷۹
همزمان با نوزدهم مهرماه؛

مراسم گرامیداشت سومین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نوزدهم مهرماه، مراسم گرامیداشت سومین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی با حضور اقشار مختلف مردم این استان در بجنورد برگزار شد.
مراسم گراميداشت سالروز سفر رهبري به خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز، نوزدهم مهرماه، در سومین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی، مراسم گرامیداشت این مناسبت با شرکت اقشار مختلف مردم و مسؤولان استانی و شهرستانی در بجنورد، مرکز خراسان شمالی برگزار شد.

 

امروز در سالروز حماسه تاریخی مردم استان خراسان شمالی در استقبال از رهبر معظم انقلاب، آیین استقبال نمادین از کاروان رهبری از محل فرودگاه بجنورد تا میدان حضرت قائم(عج) این شهر برگزار شد و مردم این استان با سردادن شعارهایی در حمایت از رهبری و ولایت فقیه، یاد و خاطره حضور تاریخی رهبری در خراسان شمالی را گرامی داشتند.

 

همچنین بر اساس برنامه قرار است امشب در تمامی مساجد خراسان شمالی، نمازگزاران دو رکعت نماز شکر برای سلامتی رهبر معظم انقلاب اقامه کنند.

 

افزون بر این بهره برداری از پروژه های مصوب سفر رهبری در سفر به خراسان شمالی در بخش های مختلف از دیگر برنامه های هفته جاری است که به یمن سفر رهبری به استان از سوی شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی به عنوان هفته «برکت و بصیرت» نامگذاری شده است.

 

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان، افزون بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

 

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

 

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، 200 مصوبه شامل هزار و 613 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد که بخش اعظم این پروژه ها اکنون به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و مابقی نیز مراحل مختلف ساخت و اجرا را طی می کنند.

 

در این سفر همچنین 15 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 200 میلیون تومان در زمینه حوزه های علمیه شامل احداث مدارس علمیه، استادسرا و حوزه علمیه جامع به تصویب رسید که ساخت این طرح ها اکنون به طور میانگین حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد./9314/203/ب1

ارسال نظرات