۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۹۴۷۱۵
اوباما:

داعش فقط به دست ما نابود می‎شود

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در صورت بقای رژیم اسد در سوریه، تمرکز گروه‌های مخالف بر روی مسئله داعش، بسیار دشوار است.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا با شرکت در برنامه "60 دقیقه" شبکه تلویزیونی «سی بی ای» در پاسخ به سوالی در مورد برنامه آموزش و تجهیز نیروهای مسلح مخالف رژیم اسد گفت: این‌ که ما بتوانیم ارتشی تاثیرگذار در سوریه به عنوان نماینده خود ایجاد کنیم، تردید داشتم.

 

وی بیان اینکه قصدش بررسی ایده آموزش و تجهیز مخالفان معتدل اسد که خواهان نبرد با داعش هستند، بوده خاطرنشان کرد: در صورت بقای رژیم اسد در سوریه، تمرکز گروه‌های مخالف بر روی مسئله داعش، بسیار دشوار است.

 

او در پاسخ به پرسش "عاقبت داعش چگونه خواهد شد و کدام نیرو آن‌ها را از بین خواهد برد"، اظهار داشت: جامعه  جهانی با گذشت زمان، و به رهبری ما از دست آن‌ها نجات خواهند یافت، اما تا زمانی که مردم سوریه و سنی‌های برخی از مناطق عراق با ما همکاری نکنند، نمی‌توانیم از عهده آن بیاییم.

 

اوباما با اشاره به حساسیت و گوناگونی عوامل سیاسی در سوریه، اولویت آمریکا را امنیت ملی خود، حمایت از مخالفان رژیم اسد و تشویق ایران و روسیه برای فشار به اسد جهت کناره‌گیری از قدرت اعلام کرد.

 

او همچنین در ارزیابی حملات هوایی روسیه در سوریه گفت که این یک "نمایش قدرت" نیست بلکه، "نشانه ناکارامد بودن استراتژی اعمال شده از سوی این کشور تاکنون" است.

 

 رییس‌جمهور آمریکا، اعزام نیروهای این کشور به افغانستان و عراق را اشتباه توصیف کرد و گفت: کسانی که طرفداراعزام نیرو به سوریه، یمن و لیبی هستند نیز اشتباه می‌کنند./982/ب101/د

ارسال نظرات