۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۹۴۷۲۷

اعلام آمادگی الازهر برای آموزش اسلام به فرانسوی‌ها

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر در دیدار با نخست وزیر فرانسه بر آمادگی مرکز اسلامی الازهر برای آموزش تعالیم و آموزه‌های صحیح اسلام به ائمه جماعت فرانسه تأکید کرد.
 احمد الطيب، شيخ الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب شیخ الازهر مصر در دیدار با «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه با اشاره به تلاش الازهر برای حفاظت جوانان در مقابل خطر ایدئولوژی افراط‌گرایی تاکید کرد که الازهر آمادگی کامل دارد یک برنامه آموزشی ویژه‌ با هدف آشنایی ائمه جماعت مساجد فرانسه با تعالیم و آموزه‌های صحیح دین اسلام برگزار کند.

 

وی افزود: این برنامه آموزشی پاسخگوی نیا‌زهای جامعه فرانسه است و به ائمه جماعت مساجد این کشور، اسلام واقعی را آموزش می‌دهد.

 

شیخ الازهر در این دیدار اظهار داشت: ایدئولوژی افراط‌گرایی، یک تفکر بیگانه در جوامع عربی و اسلامی است که الازهر از همان ابتدا نسبت به خطر جنبش‌هایی همچون داعش که در مقابله با دیگران به نام اسلام دست به سلاح می‌شدند، هشدار داد.

 

وی گفت: آنچه که در منطقه اتفاق می‌افتد، نتیجه سیاست‌های جهانی است و بهتر است اموالی که در این جنگ‌‌ها هدر می‌رود، به مردمان بی‌گناه و محروم برخی کشورهای عربی که در این جنگ‌ها متضرر شدند، پرداخت شود.

 

نخست وزیر فرانسه نیز در این دیدار با ابراز قدردانی از الازهر و تلاش احمد الطیب در نهادینه‌کردن ارزش‌های صلح و تلاش برای گسترش فرهنگ گفت‌وگوی بین تمدن‌ها، گفت: این دیدار فرصتی است برای تأکید بر روابط راهبردی با مصر و شکل‌گیری دیدگاهی مشترک در مورد رویدادهای جهانی و مقابله با تروریسم.

 

مانوئل والس در ادامه بر ضرورت همکاری با الازهر تاکید کرد و گفت: فرانسه تمایل دارد تا با الازهر در زمینه تبیین گذشت و میانه‌روی در اسلام، گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها و مقابله با اندیشه‌ گروه‌های افراطی همکاری کند.

 

وی در پایان تأکید کرد که نباید اسلام و تروریسم را با هم اشتباه بگیریم و برای مقابله با تبعیض میان پناهندگان بر اساس دین تلاش کنیم./981/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات