۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۹۴۷۵۸
رییس جمهور در جمع علما و نخبگان مازندران:

توانمندی ها و امکانات دولت پس از رفع تحریم ها نیز محدود خواهد بود/ تهدیدهای نابجا را از سر مردم برداشتیم

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با اذعان به این نکته که توانمندی ها و امکانات دولت حتی پس از رفع تحریم ها نیز محدود خواهد بود، تصریح کرد: تنها راه کشور در این بخش بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری های این بخش است.
رييس جمهور در ديدار علما و نخبگان مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز در جمع علما، روحانیان و نخبگان استان در ساری از مازندران به عنوان یک استان عالم پرور یاد کرد و گفت: این استان در تاریخ فلاسفه، اندیشمندان و شخصیت های فرهیخته ای را به جهان تقدیم کرده است.

 

وی در ادامه سخنان خود به رشادت های لشکر همیشه پیروز 25 کربلا در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این لشکر سرافراز در دوران جنگ تحمیلی نقش بسیار ارزشمندی ایفا کرد.

 

رییس جمهور به ظرفیت و پتانسیل های ارزشمند مازندران در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: متأسفانه این استان علیرغم بهره مند بودن از استعدادهای فراوان در عین حال با مشکلات بسیاری مواجه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی جنگل را یکی از نعمت های ارزشمند الهی برای مازندرانی ها اعلام کرد و افزود: متأسفانه در 40 سال گذشته شاهد تخریب 40 درصدی این نعمت الهی هستیم و اگر این روند ادامه پیدا کند در سه دهه آینده دیگر جنگلی نخواهیم داشت.

 

وی با اشاره به این که جنگل علاوه بر این که یک سرمایه بزرگ ملی و خدادای است عامل زیبایی مازندران است، ادامه داد: اگر روند تخریب جنگل ادامه پیدا کند دیگر چیزی از زیبایی باقی نخواهد ماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود به آلودگی های دریا اشاره کرد و با بیان این که باید از دریا حفاظت و حراست کنیم، افزود: نباید بگذاریم آلودگی ها و فاضلاب وارد دریا شود و برای حفاظت از نعمت ارزشمند باید سرمایه گذاری کنیم.

 

وی با اشاره به این که آلودگی های دریا یا نفتی و یا مربوط به دیگر کشورها است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز علاوه بر آلودگی حتی به حریم دریا نیز تجاوز کردیم در حالی که ساحل دریا نیز جزء منابع طبیعی است.

 

رییس جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت استفاده صحیح از سواحل دریا تأکید کرد و با بیان این که رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی نیز در گرو استفاده صحیح از آن است، ادامه داد: در برنامه ریزی های فرهنگی دریا چارچوب های دینی باید رعایت شود و در این برنامه ریزی ها نیز مشکلی وجود ندارد.

 

وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت و پتانسیل بکر گردشگری در مازندران اشاره کرد و با بیان این که گردشگری می تواند یکی از مهم ترین محورهای توسعه استان و همچنین رفع مشکل استان برای جوانان مازندرانی باشد، ادامه اداد: صنعت گردشگری راهی سریع برای رفع مشکل اشتغال است که باید به آن توجه ویژه شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که مردم مازندران به دلیل سبقه دینی و مذهبی خود علیرغم گردشگر پذیر بودن، فرهنگ دینی و اصیل خود را حفظ کرده اند، گفت: باید تلاش شود این فرهنگ ارزشمند همچنان گذشته حفظ شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه معماری های ما دچار به هم ریختگی شده است، گفت: در مازندران هیچ آثاری از معماری گذشته وجود ندارد و باید به این مسأله به صورت ویژه توجه شود.

 

رییس جمهور همچنین بر ضرورت بهره گیری از توان بخش خصوصی در بخش های مختلف تأکید کرد و با بیان این که متأسفانه همه نگاه ها در کشور به بودجه دولتی است، ادامه داد: این درحالی است که امکانات دولت در این خصوص محدود است.

 

وی با اذعان به این نکته که توانمندی ها و امکانات دولت حتی پس از رفع تحریم ها نیز محدود خواهد بود، تصریح کرد: تنها راه کشور در این بخش بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری های این بخش است و در این خصوص نیز باید امنیت لازم برای یک سرمایه گذار فراهم شود تا شاهد رشد و رونق بخش خصوصی در کشور باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که در توافق اخیر تلاش کردیم تهدیدهای نابجا را از سر مردم کشورمان برداریم تا بتوانیم زمینه ارتباط با دنیا را فراهم کنیم، گفت: خوشبختانه امروز وحدت خوبی در بین قوای سه گانه وجود دارد و این مسأله به دلیل حمایت های مقام معظم رهبری از دولت در بخش های مختلف است.

 

وی وحدت و همدلی را رمز پیشرفت و توسعه کشور دانست و با بیان این که این وحدت باید ادامه پیدا کند، گفت: اگر این وحدت و همدلی در کشور و استان ادامه یابد به حتم شاهد ایرانی سربلند در بخش های مختلف خواهیم بود./950/پ201/ج

ارسال نظرات