۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۹۴۸۹۹
آیت الله شبستری:

اختلاف نظر در برجام سبب دو دستگی در کشور نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به اختلاف نظرات در مسأله برجام، گفت: این اختلاف نظرات در برجام نباید سبب دودستگی در میان ملت و مسؤولان شود.
طلايه داران تبليغ تبريز طلايه داران تبليغ تبريز طلايه داران تبليغ تبريز آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ، مرزبانان دین و اسلام ناب محمدی را روحانیت دانست و اظهار داشت: روایات اسلامی روحانیت و علما را مرزبانان اعتقادی دین اسلام معرفی می کنند.

 


وی با بیان این‌که عمل مخلصانه مأجور در درگاه الهی است، ابراز داشت: ماه محرم فرصت مناسبی برای تبلیغ و بیان هدف سید الشهدا(ع) است، مجالس عزاداری به صرف ذکر مصیبت نگذرد، تبیین و بیان اهداف و انگیزه های قیام عاشورا مورد توجه هیئات عزاداری قرار گیرد.

 


عضو خبرگان رهبری شرایط امروز را سخت و دشوار عنوان و تصریح کرد: دشمن به دنبال استحاله انقلاب و اسلام است، دشمنان خارجی و مزدوران داخلی و یا نا آگاهان داخلی به دنبال تضعیف ارزش های دینی و ماهیت انقلاب هستند.

 


وی لبه تیز حملات را جوانان دانست و اذعان داشت: از این رهگذر دشمن به دنبال سلطه است، دشمن از طریق استحاله ارزش ها و تغییر گفتمان به مقابله با انقلاب آمده است، از سوی برجام و توافق زنگ خطر نفوذ دشمن به گوش می رسد، استکبار عهد شکن است و به دنبال تحمیل تفکرات استکباری است.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به دیگر تهاجمات فکری و اندیشه‌ای، وظیفه دیگر روحانیت را مقابله با اندیشه های الحادی و انحرافی عنوان و تأکید کرد: فمینیسم و اندیشه های سکولار امروز دین اسلام و اعتقادات مردم را نشانه رفته است، باید در برابر این اندیشه ها ایستاد.

 


وی تشیع لندنی و تسنن آمریکایی را آفت بزرگی خواند و اذعان داشت: تسنن آمریکایی مارک دار و مشخص است اما تشیع لندنی به خوبی مشخص نمی باشند، داعش و تکفیری ها امید است که در این ائتلاف به نابودی برسند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: گرفتاری امروز ما تشیع لندنی است که بهانه به دست جریان تکفیری می دهد، قمه زنی، دهه محسنیه و دیگر موارد از خرافاتی است که بهانه به دست تکفیری ها داده است.

 


وی با تأکید بر پایه گذاری و حفظ عزاداری های منطقی و عقلانی، تصریح کرد: این وظیفه بر عهده روحانیت است تا تباکی و عزاداری اهل بیت(ع) جای عزاداری های خرافی را بگیرد.

 


آیت الله شبستری با اشاره به دو دستگی و اختلاف در مسأله برجام، خاطرنشان کرد: این مسأله سبب ایجاد دو دستگی در میان ملت می شود، روحانیت در دهه محرم مردم را به وحدت و اتحاد زیر چتر ولایت فقیه فرا خوانند، چون تنازع عامل فشل شدن و ضعف انقلاب خواهد شد./854/202/ب1

ارسال نظرات