۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۹۵۱۶۷
مدیر کل اوقاف استان خبر داد؛

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 300 بقعه متبرکه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 300 بقعه متبرکه استان در ماه محرم و صفر خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام استاد علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست خبری با رسانه های استان با بیان این که محرم رسانه شیعیان است، گفت: عاشورای امام حسین(ع) یک جریان فرهنگی است.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: محرم ﻣﺎه ﻋﺪاﻟﺖ در ﻣﻘﺎﺑﻞ ظﻠﻢ و ﺣﻖ در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺑﺎطﻞ ﺑﻮده و امام ﺣﺴﯿﻦ(ع) ﺑﺎ ﺣﺮﮐت بزرگ خود ﺑﻪ ﻣﺮدم ھﻤﻪ اﻋﺼﺎر اﺛﺒﺎت ﮐﺮد، ھﻤﯿﺸﻪ ﺣﻖ ﺑﺮ ﺑﺎطﻞ ﭘﯿﺮوز اﺳﺖ.

 

وی مهم‌ترین عامل موفقیت جهان شیعه را استمرار فرهنگ عاشورا عنوان کرد، گفت: علیرغم همه توطئه افکنی های دشمنان علیه این فرهنگ ارزشمند، اما فرهنگ حسینی هر روز گسترش پیدا می کند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که قیام حضرت امام حسین(ع) از بهترین و ماندگارترین قیام‌ها در تاریخ است و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نهضت عملی آیات قرآن بوده و آن امام در عمل آیات و کلمات قرآن را تفسیر و معنا کرد، ادامه داد: امام حسین(ع) دین‌باوری و دین داشتن را به جهانیان نشان داد و اگـر می‌خواهیم دین را حفظ کنیم باید مانند آن حضرت از خودگذشتگی و ایثار داشته باشیم.

 

وی ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻋﺰاداری و ﻧﻮﺣﻪﺳﺮاﯾﯽ، ﻓﺮھﻨﮓ ﻋﺎﺷﻮرا را زﻧﺪه ﻧﮕﻪ دارﯾﻢ، اﻓﺰود: ﻣﺎ ﺷﯿﻌﯿﺎن اﻓﺘﺨﺎر ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ روﺿﻪﺧﻮان اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) و ﻋﺎﺷﻮرای ﺣﺴﯿﻨﯽ ھﺴﺘﯿﻢ.

 

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ اوﻗﺎف و اﻣﻮر ﺧﯿﺮﯾﻪ ﻣﺎزﻧﺪران، ﺑﺰرگﺗﺮﯾﻦ رﺳﺎﻟﺖ ﺷﯿﻌﯿﺎن را ﭘﺎﺳﺪاﺷﺖ ﺧﻮن ﺷﮫﺪای ﻋﺎﺷﻮرا و اداﻣﻪ دادن رﺳﺎﻟﺖ زﯾﻨﺐ ﮐﺒﺮی(س) داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﻣﺤﺮم ﭘﯿﺎم آور ﭘﯿﺮوزی ﺣﻖ ﺑﺮ ﺳﺮ ﻧﯿﺰه ھﺎ و ﻣﺎه ﺷﮑﺴﺖ اﺑﺮ ﻗﺪرت ھﺎ در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﮐﻠﻤﻪ ﺣﻖ اﺳﺖ.

 

وی با بیان این که ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ دینی است، افزود: با اجرای برنامه‌های موضوعی در این ایام می‌‌‌توان سبک زندگی ائمه معصین (ع) به ویژه امام حسین(ع) را در جامعه ترویج داد.

 

حجت الاسلام علیزاده از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان مازندران خبر داد و تصریح کرد: در ایام ماه عزا، ماتم و سوگواری سید و سالار شهیدان برای تحقق و اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع امامزادگان طرح بصیرت عاشورایی به صورت ویژه در بیشتر امامزادگان به صورت عمومی اجرا می‌شود.

 

وی هدف از اجرای طرح بصیرت عاشورایی را شناخت سیره نبوی، پیام‌رسانی کربلا و فرهنگ رضوی دانست و اظهار داشت: اغلب برنامه‌های اجرایی در این طرح در حول محور روضه خوانی، تعزیه و اطعام عزاداران امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر است.

 

حجت الاسلام علیزاده اجرای نیت واقفان خیراندیش را از اهداف و برنامه‌های مهم اوقاف در ماه محرم دانست و گفت: 300 بقعه متبرکه مازندران مجری طرح بصیرت عاشورایی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که طرح بصیرت عاشورایی مکتب سرخ عاشورا و باورهای عمیق مردم را در مسأله عاشورا بارور می‌کند، افزود: طرح بصیرت عاشورایی باید اهداف والای نهضت حسینی و مقاصد امام حسین (ع) را دنبال کند.

 

  

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که بصیرت عاشورایی یعنی استقامت، شجاعت و باور عمیق به دین، اسلام و مانع نفوذ فکری دشمن، ادامه داد: روشنگری عاشورا باید مورد توجه قرار گیرد چون دشمن به دنبال ایجاد خرافات در عزاداری ماه محرم است.

 

وی در ادامه سخنان خود فاجعه منا را نشانه بی‌لیاقتی، بی‌توجهی و بی‌کفایتی آل‌سعود دانست و بیان کرد: کشته‌شدگان نخبه قرآنی در فاجعه منا داغ بزرگی برای جهان اسلام است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که آل‌سعود داغ بزرگی را بر پیکره اسلام وارد کرد، ادامه داد: این فاجعه از سوی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

 

این مسؤول با بیان این که اقتدار و تدبیر مقام معظم رهبری با سخنرانی در زمینه برخورد سخت و خشن مشخص شد، گفت: جهان اسلام باید تکلیف مدیریت حج را مشخص کند.

 

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که جهان اسلام باید برای این مسأله چاره‌اندیشی کند تا فاجعه منا تکرار نشود، اضافه کرد: موضع مقام معظم رهبری در حادثه منا عمق این فاجعه را می‌رساند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از راه‌اندازی خیمه معرفت با غرفه‌های مشاوره کودک، عفاف و حجاب و پاسخ به شبهات دینی در بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی خبر داد و گفت: خیمه معرفت در 50 بقعه متبرکه مازندران راه‌اندازی می‌شود.

 

وی از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در 28 بقعه متبرکه استان خبر داد و افزود: مراسم «احلی من العسل» برای جوانان و نوجوانان در 20 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود./950/201/ب3

وی با بیان این که روحانیان آشنا به مسائل روز در بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی برای تبیین بصیرت عاشورایی از نگاه اهل بیت (ع) حضور پیدا می‌کنند، اضافه کرد: 584 روحانی که 60 نفر آن‌ها از قم هستند، به بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی اعزام می‌شوند.

 

ارسال نظرات