۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۹۵۲۸۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

گسترش شعائر عاشورایی کلید نجات امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: گسترش شعائر عاشورایی و حفظ شؤونات محرم، کلید نجات امت اسلام است.
حجت الاسلام خادمي - مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، شامگاه امروز در جمع روحانیان اعزامی به مساجد استان، بر تلاش حداکثری در راستای بهره مندی از ماه محرم تأکید کرد و گفت: روحانیان مبلغ و مداحان باید با استفاده از فرصت ماه محرم برای ترویج سبک زندگی اسلامی و حسینی در جامعه فعالیت کنند.

 

وی با بیان اینکه محرم و صفر نقش ویژه ای در تداوم اسلام و گسترش تشیع داشته اند، تصریح کرد: در عصر فعلی نیز حفظ شؤونات ماه محرم و گسترش شعائر عاشورایی کلید نجات امت اسلام از چنگال ظلمات و دشمنی ها است.

 

حجت الاسلام خادمی برگزاری گفتمان های دینی با حضور اساتید در مدارس و دانشگاه ها و هیئات مذهبی با موضوع قیام حسینی، ترویج سبک زندگی اسلامی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و حمایت و هدایت هیئات مذهبی دانش آموزی و دانشجویی را از جمله رویکردهای نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ماه محرم امسال دانست که با مشارکت روحانیان مبلغ و مداحان برگزار می شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی ادامه داد: فعال کردن هیئات مذهبی جوانان و بانوان، گزینش آثار برتر در قالب نوحه های عاشورایی با فراخوان نوحه های برتر با عنوان طنین حزین و قرار دادن این کتاب در اختیار مداحان، توزیع بروشورهای منشور محرم و منشور تبلیغ، فضاسازی محیط شهری و حضور پررنگ اصناف و کسبه استان در آیین های عزاداری ماه محرم از دیگر برنامه های این نهاد به منظور ورود به ماه عزاداری امام حسین(ع) محسوب می شوند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مداحی و هیأت داری یک حرکت بزرگ فرهنگی به شمار می رود، با مسؤولیت خطیر مداحان و رؤسای هیئات مذهبی در ماه محرم پرداخت و خاطرنشان کرد: این فعالیت مهم از عمق ایمان و باور دینی افراد فعال در این تشکل ها برخاسته است.

 

حجت الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه می بایست یکی از رویکردها و رسالت های اصلی همه فعالیت های فرهنگی در جامعه اسلامی تبیین موضوع ولایت باشد، تصریح کرد: بر این اساس هیئات مذهبی و جامعه مداحان نیز باید برای تحکیم پایه های ولایت در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان تلاش ویژه ای بکنند.

 

وی روشن گری و آگاه سازی در این زمینه را یکی از مسؤولیت های روحانیان و مداحان در ماه محرم دانست و افزود: مطابق روایات ائمه اطهار(ع)، بهترین راه برای تعمیق و تقویت ولایت در بین مردم، حب اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: توجه به این مهم سبب پذیرش ولایت و افزایش ولایت مداری در جامعه اسلامی خواهد شد به همین دلیل می بایست روحانیان و مداحان به این موضوع اهمیت بیشتری داده و آن را در مجالس و منابر خود مطرح کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام اصیل، امروز بیش از گذشته به پایگاه ولایت حمله کرده و برای تخریب آن از هر وسیله ای بهره می برند، تصریح کرد: در فضای هیئات مذهبی نیز جریان منحرف یک مسأله بسیار خطرناک است و باید به آن حساس بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: مداحان و مسؤولان هیئات مذهبی و نیز روحانیان مبلغ اعزامی می بایست به جریان انحرافی در هیأت ها توجه ویژه ای داشته و با هوشیاری نسبت به این جریان، در مجالس و محافل عزاداری امام حسین(ع) به آگاهی بخشی و روشن گری در این زمینه بپردازند./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات