۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۲۹۵۳۴۵
استاد حوزه علمیه:

بدترین افراد کسانی هستند که غیبت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به موضوع غیبت، گفت: رذیلت غیبت آن‌قدر منفور است که خداوند هم نیز از فرد غیبت کننده روی بر می‎گرداند.
حجت الاسلام والمسلمين علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین، شامگاه چهارشنبه 22 مهر و در شب اول ماه محرم در مسجد امیر(ع) تهران، گفت: هنگامی که فرد به سن پیری می‌رسد احتمال دارد با آفاتی در رفتار و منش خود رو به‌‎رو شود که از ارزش او بکاهد.

 

وی افزود: حرص مال دنیا و آرزوهای دست نیافتنی از مضرات موجود در پیری می‌باشد و می‌تواند انسان کهنسال را از مسیر سعادت دور کند.

 

استاد اخلاق، گفت: آرزوهای دست نیافتنی آن دسته از آروزهایی هستند که فرد از طریق آن‌ها نه تنها به کمال مطلوب خود می‌رسد، بلکه بر اساس دل بستن به این آرزوها از خداوند نیز غافل می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با بیان روایتی از تاریخ، ابراز داشت: روزی هارون تصمیم گرفت به فردی که پیامبر را درک کرده بود هدیه‌ای دهد، فرد پیر هنگامی که با هارون رو به‌رو شد در خصوص حرص دنیا روایتی را از پیامبر(ص) نقل کرد، هنگام خروج هارون نیز به آن فرد 1000 سکه داد اما همان فرد در سن بسیار بالایی که داشت به هارون گفت؛ اگر سال دیگر هم بیایم به من سکه خواهی داد.

 

رییس بنیاد فارِس المومنین با بیان حدیثی از امام علی(ع)، تاکید کرد: امیر مومنان(ع) در سرزنش رذیلت غیبت فرمودند؛ منفورترین افراد در نزد خداوند همانا که غیبت کنندگان هستند.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی، ادامه داد: بدترین افراد کسانی هستند که غیبت می‌کنند، این افراد حتی برای اقامه نماز هم که می‌ایستند از سوی خداوند لعن می‌شوند.

 

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از این سخنرانی به هم‌نشینی با غیبت کنندگان اشاره کرد و بیان داشت: برخی از افراد حتی برای دوستی با بهاییان دقت می‌کنند و از علما پرس و جو می‌کنند اما متاسفانه همین افراد برایشان مهم نیست که نباید با کسی که اهل غیبت است دوستی و مراوده داشت.

 

وی در مورد کارکرد غیبت، گفت: غیبت در ذات خود بسیار شیرین است و بر همین اساس است که اگر دو نفر باهم باشند به بحث علمی نمی‌پردازند، اما می‌توانند ساعت‌ها غیبت کنند.
 

 

استاد حوزه علمیه، تصریح کرد: غیبت خوراک سگان اهل جهنم است، پس باید بسیار مراقب باشیم تا دچار این رذیلت زشت نشویم.

 

رییس بنیاد فارِس المومنین در خصوص مضرات فضاهای مجازی، گفت: متاسفانه فضاهای مجازی ما پر از اخبار بی پایه و اساس شده است، افراد مختلف هم بدون توجه به صحت این اخبار این موارد را پخش می‌کنند و نمی‌دانند که همین کار می‌تواند عامل مفسده شود.

 

گفتنی است در پایان این مراسم مادحین اهل بیت به ذکر مصیبت و روضه خوانی پرداختند./856/202/ب3

ارسال نظرات