۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱
کد خبر: ۲۹۵۳۴۸
کارشناس مسائل دینی:

زمانه کنونی شباهت فراوانی به دوران قبل از واقعه کربلا دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ترابیان گفت: کوفیان امام خود را به سمت خودشان کشیدند ما هم می خواهیم امام خود را رو به سمتی بیاوریم تا فرج زودتر اتفاق بیفتد اما اگر بخواهیم ظهور اتفاق بیفتد در یاری امام زمان نباید مثل آنان عمل کنیم.
آخرالزمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمد ترابیان شب گذشته در مراسم عزاداری شب اول محرم که در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد، گفت: بسیاری از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، می‌تواند نشانه هایی از ظهور باشد ولی ممکن است به دلیل کمبود ظرفیت ما این امر الهی باز هم تاخیر بیفتد.

 

کارشناس مسائل دینی به بیان چند روایت که به علائم و نشانه‌های آخرالزمان از زبان خاتم انبیا و به نقل از سلمان فارسی گفنه شده، پرداخت و بیان کرد: ایشان فرمودند در آن هنگام زنان بر مردان حکومت می کنند و دادن زکات مال را ضرر و غرامت می‌دانند همچنین مردم به پدر و مادر خود جفا می کنند و به آنها بی‌اعتنایی نموده آنان را سبک می شمرند و از ادای حقوق واجبه و مستحسنه آنها بر نمی‌آیند و لیکن با دوستان خود احسان و نیکویی می نمایند.

 

وی ادامه داد: سپس در روایت آمده است که در آن زمان زنان با شوهرانشان در امور خارج از منزل مانند تجارت شرکت می کنند در آن وقت مردها به مردها اکتفا می کنند و زن‌ها به زن‌ها اکتفا می نمایند مردها خود را شبیه به زنان می کنند و زنان خود را شبیه به مردان می نمایند.

 

حجت الاسلام ترابیان اضافه کرد: پس از این سخنان رسول خدا سلمان گفت ای رسول خدا چنین اموری واقع می‌شود؟ رسول خدا فرمودند آری سوگند به آنکه جان من در دست اوست.

 

وی این روایات را مربوط به اجتماع مسلمین دانست و در ادامه با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام که به نظر مرتبط با قیام امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: ایشان در روایتی معروف و معتبر می فرمایند مردمی از شرق زمین قیام می کنند و زمینة حکومت مهدی(عج) را فراهم می آورند.

 

وی در پایان ظهور منجی را نزدیک دانست و آمادگی برای آن را بسیار مهم شمرد و گفت: زمانه ما شباهت فراوانی به زمانه قبل از واقعه کربلا دارد کوفیان امام خود را به سمت خودشان کشیدند ما هم می خواهیم امام خود را رو به سمتی بیاوریم تا فرج زودتر اتفاق بیفتد اما اگر بخواهیم ظهور اتفاق بیفتد در یاری امام زمان نباید مثل آنان عمل کنیم تاریخ محل عبرت گرفته انسان ها است./831/202/ب3

ارسال نظرات