۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۹۵۴۷۵
آیت الله نورمفیدی:

مقابله با فرقه های نو ظهور نیازمند تربیت طلاب دین پژوه و متفکر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، مقابله با تفکرات پوسیده و انحرافی وهابیت و فرقه های نوظهور را نیازمند تربیت هر چه بیشتر طلاب دین پژوه و متفکر دانست و گفت: امروز حوزه های علمیه باید طلاب مستعد و عالمی را برای خدمت به جامعه اسلامی پرورش دهند.
آيت الله نور مفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران گلستان که در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد، مقابله با تفکرات پوسیده و انحرافی وهابیت و فرقه های نوظهور را نیازمند تربیت هر چه بیشتر طلاب دین پژوه و متفکر دانست و گفت: امروز حوزه های علمیه باید طلاب مستعد و عالمی را برای خدمت به جامعه اسلامی پرورش دهند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گسترش تفکر تکفیری در دنیای اسلام افزود: این فرقه ها، مدت ها است با صرف هزینه های فراوان و برنامه ریزی بلند مدت، نفوذ در میان جوانان را هدف قرار داده اند و از هیچ تلاشی برای به انحراف کشاندن نسل آینده ساز ایران دریغ نمی کنند.

 

وی بیان کرد: یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و انقلاب، تبیین صحیح و واقعی دین مبین اسلام از سوی روحانیت و تشکل های دینی و مردمی است و خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری این امر محقق شده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اگر بتوانیم با حضور جدی و برنامه ریزی درست، از مساجد به عنوان مراکز امن الهی و روحانیان و طلاب به عنوان کارشناسان دینی استفاده کنیم به یقین با استقبال خوب جوانان در محافل مذهبی مواجه خواهیم بود.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که امروز علمای بزرگوار ما مانند زمان امام صادق(ع) با فرقه و شبهات نوظهور مواجه هستند و با الگوگیری از آن حضرت به مقابله با آنها می‌پردازند، خاطرنشان کرد: تقویت بعد علمی طلاب و روحانیان بهترین راه مقابله با این توطئه دشمنان است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود گفت: یکی از هدف های بزرگی که باید مورد توجه طلاب جوان قرار گیرد توسعه فعالیت های تبلیغی خارج از مرزهای ایران با انجام پژوهش های علمی و بررسی های همه جانبه است.

 

امام جمعه گرگان خطاب به طلاب جدید الورود حوزه خواهران گلستان گفت: باید خود را برای پذیرفتن مسؤولیت های بزرگ با تکیه بر آموزش های ارائه شده در حوزه آماده کنید.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: بسیاری از شما می توانستید در دانشگاه ها به تحصیل بپردازید اما حوزه علمیه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کردید که امیدوارم بکوشید با بهره مندی از انگیزه بالایی که دارید، به فهم دقیق و درستی از دین رسیده و آن را به دیگران منتقل کنید.

 

وی به روند تأسیس و راه اندازی حوزه علمیه خواهران در گلستان اشاره کرد و گفت: سال ها قبل از طریق برخی افراد با خبر شدیم که در مجالس زنانه شبهه های خطرناکی در مورد دین مطرح می شود و طراحان آن می کوشند با برخی سؤوالات، دین را زیر سؤوال ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: پس از مطرح شدن این شبهه ها، تصمیم گرفتیم حوزه های علمیه خواهران را به صورت جدی و هدفمند در شهرهای استان راه اندازی کنیم که خوشبختانه نتایج حاصل شده از آن، رضایت بخش و امیدوار کننده است.

 

رییس شورای حوزه علمیه گلستان با بیان این که در حال حاضر 11 مدرسه علمیه و یک مؤوسسه آموزش عالی حوزوی خواهران در استان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار و 600 طلبه خواهر در سطوح دو و سه در این مدارس علمیع مشغول تحصیل هستند./950/پ202/ش

ارسال نظرات