۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۹۵۵۲۱
استاد انصاریان تبیین کرد؛

راز جاودانگی و ماندگاری قیام امام حسین

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) کسی است که به خواسته و مقدرات خداوند تسلیم محض بود، گفت: همین تسلیم بودن در برابر خداوند عاشورا را واقعه‌ای منحصر به فرد در تاریخ بشریت کرده است.
حجت الاسلام انصاريان حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، بعد از ظهر امروز در برنامه سخنرانی از شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه در آیات قرآن کریم از حضرت ابراهیم(ع) به عنوان محسن یاد شده است، گفت: یکی از دلایلی که خداوند در آیات قرآن حضرت ابراهیم(ع) را محسن معرفی می‌کند این است که این پیامبر الهی در برابر خواسته‌های خداوند تسلیم محض بود.

 

وی افزود: تسلیم محض بودن در برابر خداوند یعنی اینکه حضرت ابراهیم(ع) به خداوند می‌فرمود که هرچه را که شما بخواهی و مقدر کنی من آنرا می‌پذیریم.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام حسین(ع) هم به همین شکل بودند و هر چه را که خداوند برای ایشان مقدر کرده بود بدون هیچ گونه چون و چرایی پذیرفتند و همین موضوع موجب جاودانگی عاشورا در تاریخ بشریت شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با بیان اینکه امام حسین(ع) به هیچ روشی حاضر به سازش با یزید نشدند، تصریح کرد: کسی که محسن و تسلیم خداوند باشد هرگز حاضر نمی‌شود با دشمن و اهل کفر سازش کند حتی اگر مجبور شود در مقابل دشمن بایستند و فرزند شش ماه خود را راهی قتلگاه کند.

 

وی افزود: بزرگترین درس عاشورا برای ما تسلیم بودن در برابر خداوند است و هرکس بتواند به این مقام برسد عاشورا و توحید را درک کرده است که متأسفانه در این عالم عده کمی از انسان‌ها به این مقام و مرتبه می رسند.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: تسلیم محض بودن در برابر خدا کار بسیار سختی است و هر کسی نمی‌تواند به این درجه برسد؛ زیرا این امر مستلزم ایثار فراوان بوده و کسی که در این راه قدم می گذارد نباید با بروز خطرات و حوادث مختلف میدان را خالی کرده و یا با دشمن سازش کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) نیکوکارترین و برترین انسان روی زمین بودند، یادآور شد: کسی که خود را پیرو مکتب عاشورا می‌داند و همواره می‌خواهد امام حسین(ع) را یاری کند باید در زندگی هم به همین شکل عمل کند و نگذارد مشکلات و گرفتاری‌های مختلف سبب انحراف او از مسیر ولایت و خروج از حریم اطاعت خداوند شود زیرا کسی که از حریم ولایت الهی خارج شود در مسیر ولایت شیطان قرار گرفته و در زندگی خود عمل‌کردی یزدی گونه خواهد داشت./968/ت302/ی

ارسال نظرات