۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۹۵۷۳۸
کارشناس مسائل دینی:

عزاداری همراه با بصیرت فایده دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که عزاداری با معرفت و بصیرف فایده دارد، گفت: مداحان امروزی باید در مطالب خود دقت کنند و مطلبی را به مردم بگویند که همراه با سند و مدرک باشد.
عزاداري عزاداري محرم

 حجت الاسلام علی بهروزه استاد حوزه علمیه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با ماه محرم گفت: متاسفانه در هیأت های امروزی سبک غربی وارد شده است.

 

وی افزود: عزاداری زمانی فایده دارد که در آن معرفت باشد اما هیأت های امروزی در آن ها شور وجود دارد ولی شعور حسینی وجود ندارد.

 

حجت الاسلام بهروزه با اشاره به این که عزاداری با معرفت و بصیرف فایده دارد، اظهار داشت: مداحان امرزوی باید در مطالب خود دقت کنند و مطلبی را به مردم بگویند که همراه با سند و مدرک باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: مداحان در جلسات خود جای سخنرانان را هم پر کرده اند که این یک اشکال اساسی در عزاداری ها بوده که مسؤولان و روحانیان باید فکری در این را رابطه کنند.

 

استاد حوزه علمیه جیرفت با توجه به این که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، ابراز داشت: سازمان تبلیغات سعی کند که زمینه سازی برای طلاب و روحانیان برای جذب نیرو های مبلغی کند تا نیرو های خوبی را در روستاها و شهرها داشته باشیم.

 

وی بیان داشت: مردم هیأت هایی را برای خود انتخاب کند که در آن سخنرانی خوب از یک خطیب توانا داشته باشند زیرا یک خطیب خوب می تواند معرفت خاصی را به مردم ابلاغ کند.

 

حجت الاسلام بهروزه با بیان این که باید در شهرها و روستاها مبلغ بومی باشد، یادآور شد: روحانی بومی بیشتر از یک مبلغ غیر بومی نیاز مردم را می داند و مشکلات را راحت تر حل می کند.

 

وی در پایان گفت: مردم محرم را فقط با سینه زدن و سیاه پوشی نشناسند زیرا یکی از اهداف امام حسین(ع) امربه معروف و نهی از منکر بوده که باید این بحث را روحانیان و مسؤولان در کشور بیشتر به آن بپردازند./972/302/ب3

 

ارسال نظرات