۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۹۵۸۰۲
آیت الله شبستری:

دولت جلوی ورود اجناس خارجی را بگیرد/ مصرف تولیدات داخلی، اساس اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر ضرورت مصرف تولیدات داخلی، گفت: مصرف تولیدات داخلی یک موضوع اساسی در اقتصاد مقاومتی است و دولت باید جلوی ورود تولیدات خارجی را بگیرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در جمع اعضای اداره استاندارد استان، نظم عالم را نشانی از عظمت و قدرت الهی دانست و اظهار داشت: آیات بسیاری از قرآن کریم انسان را به وجود نظم بی بدیلی در عالم تنبه می دهد.

 


وی وجود نظم را به معنی استاندارد و مستوی بودن مخلوقات عالم عنوان و تصریح کرد: خداوند متعال تأکید دارد دارد که جوامع بشری نیز دارای یک استاندارد باشد، استاندارد به معنی نظم و انضباط خاصی است که باید در مسائل اجتماعی موجود باشد.

 


عضو خبرگان رهبری با اشاره به مقتضیات هر کشوری در استاندارد، ابراز داشت: استاندارد چیزی است که در تمام کشور های مترقی مورد توجه و تأکید است، ضروری است که در کنار کمیت کالا کیفیت نیز مد نظر باشد که این مسأله مربوط به استاندارد است.

 


وی با بیان این‌که رعایت مقررات استاندارد هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده یک مسأله ضروری و اساسی است، خاطرنشان کرد: استاندارد لازم است در مصرف داخلی و هم در صادرات مورد توجه باشد، اگر مرغوبیت کالا در نزد مصرف کننده ثابت نشود تولید کننده نیز متضرر خواهد شد.

 


امام جمعه تبریز بازرسی از مراکز و ساماندهی تولید را در تقویت تولید داخلی ضروری دانست و ابراز داشت: دقت در مسأله استاندارد که حیاتی و اساسی است باید مورد توجه قرار گیرد، مسائل اقتصادی و تقویت بنیه داخلی کشور نیز مترتب بر استاندارد و کیفیت تولید است.

 


وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت های درونی کشور، اظهار داشت: در مسأله اقتصاد توجه به درون کشور ضروری است، واردات کاهش یابد و تولیدات داخلی مورد استفاده قرار گیرد که رکن اصلی اقتصاد مقاومتی تقویت تولید داخلی کشور است.

 


وی ترویج مصرف تولیدات داخلی را یک وظیفه عنوان و خاطرنشان کرد: ترویج مصرف تولیدات داخلی به شرط کیفیت بالا می باشد، برای ترغیب مردم به تولیدات داخلی ضروری است که کیفیت تولیدات افزایش پیدا کند، این بر عهده اداره استاندارد است.

 


آیت الله شبستری با انتقاد از وجود کالای های چینی در بازار، ادامه داد: این موضوع بر خلاف مصالح کشور و خلاف نظر رهبری است، دولت باید جلوی ورود تولیدات خارجی را بگیرد، تبریز که مرکز تولید کفش می باشد اما شاهدیم بازار پر از کفش های چینی است./854/202/ب1

ارسال نظرات