۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۹۵۸۹۰
سیاستمدار انگلیسی:

پذیرش ناچیز آوارگان سوری نشانگر شکست رهبری آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه سابق انگلیس و مدیر گروه بین‌المللی بحران تاکید کرد که تعداد پایین آوارگان سوری پذیرش شده توسط آمریکا نشان می‌دهد که رهبری جهانی آمریکا با شکست روبرو شده است.
آوارگان سوري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دیوید میلیبند وزیر خارجه پیشین انگلیس در سخنانی در کنفرانس موسسه صلح آمریکا تصریح کرد: شما نمی توانید مسیر خود برای دستیابی به جایگاه رهبری جهان را به پیش ببرید در حالی که تنها 1800 آواره سوری را در این کشور قبول کرده اید.

 

بر اساس آمارهای سازمان ملل، بیش از 9 میلیون نفر از آغاز درگیری های سوریه در سال 2011 تاکنون آواره شده اند. اردن، لبنان و ترکیه تاکنون در مجموع بیش از 3 میلیون آواره سوری را قبول کرده اند.

 

میلیبند در ادامه گفت: آمریکا در کسب اهمیت نمادین برای کشورهای خاورمیانه ناکام بوده است. در حالی که کشورهای همسایه سوریه تاکنون میلیون ها آواره را قبول کرده اند ولی آمریکا تنها چند صد آواره را پذیرش نموده است.

 

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در ماه سپتامبر اعلام کرد که ایالات متحده در سال 2016 میلادی حدود 10 هزار آواره سوری را قبول خواهد کرد.

 

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز قول داده است تا سال آینده 20 هزار آواره سوری در انگلیس پذیرفته شوند. انگلیس از سال 2011 میلادی تاکنون کمتر از 5 هزار آواره سوری را قبول کرده است.

 

آمارهای سازمان ملل نشان می دهد که اروپا در سال 2015 میلادی با موج 110 هزار نفری آوارگان سوری روبرو شده است./982/ب101/د

ارسال نظرات