۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۹۶۳۳۶

تشریح فعالیت‌های پایگاه اطلاع رسانی تبیان در ماه محرم

خبرگزاری رسا ـ موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم، از خدمات و برنامه‌های جدید خود رونمایی کرد.
تبيان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  سید علیرضا حسینی مدیر دفتر خدمات تلفن همراه سایت تبیان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری ترویج صحیح فرهنگ عاشورا در فضای مجازی که در این مرکز برگزار شد، گفت: سایت تبیان در فرهنگ‌سازی عزاداری درست هر ساله اقداماتی داشته است که در سال جاری نیز صفحه ویژه در جهت این کار تهیه شده است.

 

وی افزود: از سال 1378 در زمینه موبایل فعالیت‌های مناسبتی انجام می‌شد که وابسته به سازمان تبلیغات است در این زمینه با اپراتورهای تلفن همراه شروع کردیم نخستین دروازه کار ما کاربران تلفن همراه بود.

 

مدیر دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت موسسه تبیان با اشاره به تولید نرم‌افزار خورشید نینوا از طریق تبیان عنوان کرد: این نرم‌افزار شامل حدود 200 پرسش و پاسخ از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با محوریت واقعه کربلا می‌باشد.

 

حسینی در خصوص تولید نرم‌افزار دیگری در تبیان، اظهار داشت: نرم‌افزار مراثی تبیان یکی دیگر از نرم‌افزارهای تولید شده توسط سایت تبیان است که شامل راهنما و آدرس‌دهی محتواهای صوتی عزای ائمه اطهار(ع) بوده که حدود 5 هزار محتوای آن مربوط به محرم است که به تفکیک مناسبت‌ها، خاندان نور، مداحان و موضوعات در دسترس می‌باشد.

 

وی با اشاره به نرم افزار دیگری بیان داشت: نرم‌افزار گنجینه تصاویر دارای بیش از 1200 تصویر و پوستر با کیفیت از کربلا، 40 تصویر نوشته از سخنان رهبر معظم انقلاب و بزرگان درباره این واقعه و بیش از 60 آلبوم از مراسمات و آیین‌های مذهبی قومیت‌های ایرانی در عزاداری‌ها است.

 

مدیر دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت موسسه تبیان، افزود: نرم‌افزار تبیان کلیپ یکی دیگر از نرم‌افزارهای تولیدی تبیان است که شامل 1600 ویدئو سخنرانی و مداحی، 200 ویدئو معارف حسینی، 250 کلیپ نواهنگ حسینی، 70 کلیپ سکانس‌های عاشورایی، 45 کلیپ شعرخوانی و 42 انیمیشن عاشورایی که در اختیار هموطنان قرار گرفته است.

 

حسینی با اشاره به نرم‌افزار قاصدک به عنوان نرم‌افزار دیگر تولید شده از سوی تبیان، گفت: این نرم‌افزار با دو محوریت پیام‌رسان و تالار گفتگو که دارای اتاق‌های خصوصی، عمومی، تخصصی، غیرتخصصی و تالارهای عمومی است که در ایام‌های مناسبتی نظیر محرم، کاملا حال و هوای عزای حسینی به خود می‌گیرد.

 

وی افزود: در اتاق محرم بیش از 4 هزار مطلب از کاربران جمع‌آوری شده و بدین وسیله فرهنگ‌های عزاداری در استان‌های مختلف بین کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود، این شبکه بیش از 70 هزار عضو دارد که در تالار آن 440 هزار مطلب وارد شده است و 8 هزار نفر در آن مطلب نوشته‌اند.

 

مدیر دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت موسسه تبیان، با اشاره به ارائه محتوا به اپراتورهای تلفن همراه بیان داشت: به منظور عرضه محتوا به مشترکین، عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های دفتر خدمات ویژه تلفن همراه تبیان بوده که از سال 1387 با اپراتور ایرانسل و از سال 1391 با اپراتور همراه اول و از سال جاری نیز با اپراتور رایتل همکاری داشته است.

 

حسینی افزود: این محتوا شامل محتوای آهنگ پیشواز یا آوای انتظار یا راینواز از 400 مداح از سراسر کشور و با موضوع محرم بوده که شامل  3300 محتوا معادل 21 درصد در اپراتور ایرانسل، 2500 محتوا معادل 18 درصد در اپراتور همراه اول و 1700 محتوا معادل 13 درصد در اپراتور رایتل می‌باشد که در کل 55 میلیون دریافت از سوی مخاطبان را به همراه داشته است، محصولات فرهنگی پیامکی نیز در مجموع 110 هزار دریافت داشته است.

 

وی با اشاره به سایت تبیان اظهار داشت: همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان از صفحه «ایام محرم» به آدرس: moharram.tebyan.net و با امکاناتی نظیر تفکیک فیلم‌ها و صوت‌های مداحی مداحان مشهور به تفکیک هر روز از دهه محرم، دسترسی به فیلم‌ها و صوت‌های مربوط به هیات‌های مشهور کشور، آلبوم‌های تصویری از مراسم‌های عزاداری و سنت‌های عاشورایی، معرفی کتاب، هر روز یک کتاب عاشورایی و مجموعه پوسترهای عاشورایی برای هر روز از دهه محرم رونمایی شده است.

 

مدیر دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت موسسه تبیان، افزود: ارائه ویژه‌نامه محرم در صفحه اصلی سایت و تولید قریب به 100 مقاله با پوشش موضوعات مختلف پیرامون قیام عاشورا و امام حسین(ع) در حوزه‌های قرآن کریم، مبانی اعتقادی، جایگاه و نقش خانواده، تاثیر و تعامل دوسویه بر یکدیگر، فرهنگ و ادب و رسوم منطقه‌ای و قومیت‌ها، جایگاه و فرهنگ عاشورا در حرکت‌ها و جریان‌های اجتماعی، از دیگر خدمات ارائه شده توسط سایت تبیان خواهد بود.

 

حسینی همچنین در پایان با اشاره به پیام‌رسان شبکه اجتماعی تبیان خاطرنشان کرد: گفتنی است، تبیان در شبکه‌های اجتماعی پیام رسان نظیر تلگرام نیز فعالیت داشته و با ایجاد کانال‌های مانند: telegram.me/tebmoharam و telegram.me/tebyanapp به ارائه محتوای فرهنگی به مخاطبین پرداخته است، همچنین اشخاص با مراجعه به این آدرس www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=305650 می‌توانند اطلاعات بیشتری دریافت کنند./807/202/ب1

ارسال نظرات