۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۲۹۶۵۴۸
حجت الاسلام میردامادی:

نماز و زیارت با معرفت پیشرفت روحی و معنوی را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان باید تمامی اعمال خود را با کمال معرفت انجام دهد، گفت: نمازی که با معرفت باشد موجب اوج گرفتن و پیشرفت روحی و معنوی انسان می‌شود در حالی که نماز خالی از معرفت تنها ثواب نماز را نصیب انسان کرده و در آن پیشرفتی وجود ندارد.
سيد احمد ميردامادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد میردامادی شامگاه امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه انسان باید تمامی کارهای خود را با نهایت معرفت نسبت به خداوند انجام دهد، گفت: نمازی که با معرفت باشد موجب اوج گرفتن و پیشرفت روحی و معنوی انسان می‌شود در حالی که نماز خالی از معرفت تنها ثواب نماز را نصیب انسان کرده و در آن پیشرفتی وجود ندارد.

 

وی افزود: در خصوص زیارت امام حسین(ع) و سایر ائمه(ع) هم همین گونه است و اگر انسان از معرفت حقیقی در هنگام سلام دادن به امام حسین(ع) برخودار باشد همین زیارت موجب ارتقای خواسته‌های انسان از خواسته‌های مادی به خواسته‌های معنوی می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دعا و زیارت موجب ارتقای باورهای معنوی انسان می‌شود به همین دلیل ائمه(ع) به شیعیان و مسلمانان توصیه کرده‌اند همانطور که ما به شما تعلیم می‌دهیم دعاها را بخوانید.

 

حجت الاسلام میردامادی ادامه داد: وقتی انسان دعاها را براساس تعلیم ائمه(ع) می‌خواند می‌تواند صاحب دعا را بشناسد و انسانی که صاحب زیارت نامه را بشناسد به مقام شناخت و معرفت می رسد.

 

وی اظهار کرد: در خصوص تربت امام حسین(ع) هم همین گونه است اگر انسان به شفا بخشی تربت اعتقاد داشته باشد و آداب و اذکاری که توصیه شده بر تربت خوانده شود تربت امام حسین(ع) برای هر دردی منشاء شفابخشی است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان اگر در مقابل یک خدا تسلیم نباشد مجبور است در مقابل هزاران نفر تسلیم شود، تصریح کرد: بندگی خدا موجب تعالی انسان می‌شود در حالی که بنده غیر خدا شدن برای انسان هزاران دردسر را داشته و فرد همیشه مجبور است خدایان زیادی را از خود راضی نگه دارد.

 

حجت الاسلام میردامادی ادامه داد: ما باید تا جایی که می‌توانیم فرزندان خود را با معرفت اهل بیت(ع)تربیت کنیم زیرا معرفت موجب عاقبت به خیری انسان می شود.

 

وی با تأکید بر اینکه رمز موفقیت انسان در کسب معرفت الهی است، یادآور شد: انسان با معرفت الله می‌تواند به مقام محمود برسد و مقام محمود هم بالاترین درجه و مقامی است که خداوند به بندگانش می‌دهد و تنها انسان‌های با معرفت می‌توانند به این مقام دست پیدا کنند./968/پ202/ف

ارسال نظرات