۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۲۹۶۵۷۵
نماینده خبرگان رهبری:

تبعیت از امام و ولایت مهم‌ترین عبرت نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی شناخت امام را مهم‌ترین پیام نهضت عاشورا دانست و گفت: شناخت امام در هر جامعه مشخص کننده هدف و جهت حرکت است.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح عبرت‌های مهم واقعه عاشورا پرداخت و اظهار داشت: تاریخ نشان داد؛ آن یارانی که تا آخرین لحظه در کنار امام خود ماندند، رستگار شدند.

 


وی با تأکید بر این‌که در هر زمان و مکان باید امام زمان خود را بشناسیم، خاطرنشان کرد: شناخت امام در هر جامعه مشخص کننده هدف و جهت حرکت است، اندک یاران امام حسین(ع) نیز با این‌که از شهادت خود در روز عاشورا باخبر بودند، اما همراه امام در قیام عاشورا حاضر و حماسه کربلا را خلق کردند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تبعیت از امام و ولایت را مهم‌ترین عبرت نهضت عاشورا دانست و گفت: این‌که گفته می شود؛ هر روز عاشورا و هر مکان کربلاست، حقیقت مسلم است؛ اگر امروز نسبت به امام خود معرفت و شناخت کافی نداشته باشیم، از قافله عاشورا عقب خواهیم ماند.

 


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اکنون باید با شناخت حقیقی ولایت فقیه که نائب امام زمان(عج) در دوران غیبت کبری است،در مسیر ارزش‌ها و آرمان های اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب تشیع حرکت کنیم، به یقین شناساندن امامت و ولایت یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت و حوزه های علمیه است.

 


امام جمعه مراغه نقش روحانیت و مبلغان حوزوی در شناساندن امام و ولایت را بسیار حساس و خطیر دانست و گفت: اگر علما بتوانند شأن، جایگاه و نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی را آن‌گونه که است، به صورت صحیح بیان کنند، بدون شک جامعه به سمت امام شناسی سوق خواهد یافت.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: در حدیثی از امام حسین(ع)، علت خلقت بشریت؛ عبودیت و خداشناسی عنوان شده است؛ از سوی معرفت الهی با شناخت امام حاصل می شود؛ که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این حدیث به روشنی از آن یاد کرده است.

 


وی ماه محرم را فرصتی مناسب برای تعمق اعتقادات مردم نسبت به مسأله امامت و ولایت عنوان کرد و گفت: مبلغان اعزامی ماه محرم باید ضمن تشریح فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت عاشورایی، امر به معروف و نهی از منکر و تبیین اهداف قیام حسینی، پیشتاز در نشر آرمان های انقلاب اسلامی باشند، چراکه این انقلاب ثمره نهضت عاشورا است./935/302/ب1

ارسال نظرات