۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۲۹۶۸۱۴
حجت الاسلام میردامادی:

با تنها گذاشتن نایب امام زمان عاشورا تکرار خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تسلیم شدن در برابر نماینده ولی خدا از لوازم ایمان است، گفت: اگر نمی‌خواهیم واقعه عاشورا تکرار شود نباید مانند زعمای شیعه در زمان امام حسین(ع) نماینده ولی خدا را تنها بگذاریم.
حجت الاسلام ميردامادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد میردامادی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه مسیر ولایت و امامت از تسلیم محض در برابر ولی خدا می گذرد، گفت: انسان باید در برابر خدا و ولی خدا تسلیم محض باشد و سلام به معنای تسلیم محض در برابر خدا و ولی خدا است.

 

وی افزود: ما در زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه(س) ابتدا به حضرت آدم سلام کرده و پس از آن به رسول خدا(ص) و ائمه (ع) سلام کرده و پس از آن به حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان نماینده ولی خدا سلام می کنیم و به ایشان می‌گوییم همانطور که در برابر خدا تسلیم هستیم در برابر شما هم که نماینده امام و ولی خدا هستید تسلیم بوده و این مهم‌ترین درس عاشورا برای بشریت است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر در عاشورا هم زعمای شیعه در کوفه و بصره تسلیم محض در برابر نماینده امام حسین(ع) یعنی مسلم بن عقیل و سلیمان بودند کربلا اتفاق نمی‌افتاد.

 

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در نامه خود خطاب به بزرگان کوفه نوشت که حرف مسلم حرف من است، اظهار کرد: دلیل این حرف حضرت به این علت بود که نمی خواستند بهانه‌ای برای کسانی که ایشان را به کوفه دعوت کرده بودند باقی‌مانده باشد و می‌خواستند که به این ترتیب حجت بر آن‌ها تمام شود.

 

وی با تأکید بر اینکه در آن زمان بیشتر زعمای شیعه به این علت که حکم جهاد ندارند و منتظر امام می‌مانند مسلم را تنها گذاشتند، افزود: اگر این افراد سکوت اختیار نمی‌کردند هرگز ابن زیاد نمی‌توانست مسلم را به شهادت برساند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در حال حاضر که در دوران غیبت هستیم باید از عاشورا درس گرفته و همانطور که امام زمان(عج) فرموده اند از علما که نایبان عام ایشان هستند و نظام ولایت فقیه تبعیت کنیم تا مانند کربلا جان و مال شیعه در خطر قرار نگیرد.

 

حجت الاسلام میردامادی یادآور شد: کسانی که به بهانه ظهور از اطاعت ولایت فقیه شانه خانه خالی کرده و می‌گویند منتظر قیام امام زمان(ع) هستیم دقیقاً رفتاری مشابه خواص کوفه در کربلا دارند و این افراد منافق صفت بوده و بزرگترین خیانت را در حق امام زمان(عج) خود مرتکب می شوند./968/پ202/ف

ارسال نظرات