۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۹۶۸۲۳
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

ماندگاری انسان در تمسک به قرآن و اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: قرآن و اهل بیت(ع) در قیامت شفاعت انسان را می کنند، از این رو ماندگاری انسان در تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است و هرکس از این دو منبع ارزشمند دور شود، خود را نابود کرده است.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان، سه شنبه شب در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که در روایات آمده است هر کس بگرید و یا یک نفر را در مجلس امام حسین(ع) بگریاند، بهشت بر او واجب می شود، گفت: هیچ امر تصنعی دارای ارزش نیست، جزء گریه بر اباعبدالله(ع) که ادای آنهم پاداشِ بهشت به همراه خواهد داشت.

 

وی افزود: ائمه اطهار(ع) در ابتدای محرم به حالت حزن در می آمده اند و با نزدیک شدن به عاشورا به حزن آن بزرگواران نیز افزوده می شده است و روز عاشورا را به گریه و عزاداری می پراخته اند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با سفارش به این که باید در رفتار و کردار خود در ماه محرم دقت کنیم و به روش و سیره ائمه اطهار(ع) رفتار کنیم، گفت: فعالیت مادحین، خطبا و خدمتگزاران مجالس اباعبدالله(ع) مقدمه است تا یک نفر در مراسم سید الشهداء(ع) بگرید و همه کسانی که در برپایی این مجالس تلاش کرده اند در ثواب آن شریک خواهند بود.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان این که اهل بیت(ع) عین قرآن هستند، گفت: خداوند می فرماید ما قرآن را نازل کریم و خودمان قرآن را حفظ می کنیم.

 

وی با اشاره به این که پیامبر اسلام(ع) می فرماید من از بین شما می روم و دو چیز گرانبها را به جای می گذارم که یکی کتاب خدا و دیگری اهل بیت(ع) است، افزود: هر کس در دنیا با قرآن و اهل بیت(ع) باشد خود را به دو وسیله ماندگار و ابدی وصل کرده است.

 

به گفته وی، قرآن و اهل بیت(ع) در قیامت شفاعت انسان را می کنند، از این رو ماندگاری انسان در تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است و هرکس از این دو منبع ارزشمند دور شود، خود را نابود کرده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که با اهل بیت(ع) بودن موجب زنده ماندن بعد از مرگ نیز می شود، گفت: در قیامت قدرت اهل بیت(ع) که برگرفته از قدرت خداوند است به داد مؤمنان می رسد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به بی تدبیری دولت عربستان در وقوع فاجعه منا، گفت: فاجعه منا و جانباختن حجاج در هوای گرم مکه، گوشه ای از واقعه کربلا را برای انسان متصور می کند که دشمن چه ظلم عظیمی به سیدالشهداء(ع) و یارانش کرده است./1307/202/ب1

ارسال نظرات