۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۲۹۶۸۴۶
استاد حوزه و دانشگاه:

بصیرت تنها راه نجات از فتنه و انحرافات است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای شناخت امام و باطل، باید حق را شناخت تا جبهه امام را شناخت و از این طریق است که نخواهند توانست باطل را در پوشش دین به ما تحمیل کنند.
حجت الاسلام قاسم ارمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام قاسم ارمی، استاد حوزه و دانشگاه سه شنبه شب در جمع عزاداران هیأت شاهزاده علی اصغر درب حوض مسجد شاهزاده علی اصغر(ع) خیابان امام کاشان، با اشاره به این که یکی از عوامل پیروزی و سربلندی ملت ها، بصیرت و شناخت صحیح واقعیت های موجود در هر عصر و زمان است، گفت: تنها راه نجات از فتنه ها و انحرافات، بصیرت است.

 

وی با اشاره به اینکه  بصیرت زمانی حاصل می شود که انسان به یک مؤلفه عمده و اصلی که قرآن نیز به آن اشاره کرده است، متصل شویم گفت: یکی از عوامل عمده بصیرت و شناخت، داشتن ذکر و یاد خداوند متعال است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که انسان مؤمن زرنگی و زیرکی دارد، افزود: انسان زیرک، دشمن هر زمان را می شناسد و بر اساس شناخت مناسب خود طی طریق می کند و تصمیم می گیرد.

 

وی با اشاره به این که جامعه ای که ایمان ندارد، ذکر از او گرفته شده است و جامعه ای که ذکر از او گرفته شده باشد، دچار غفلت می شود، افزود: چنین جامعه ای باید منتظر عاشورایی دیگر باشد و بداند که انحرافات بر او غلبه خواهد کرد.

 

به گفته وی، جامعه غافل دچار انحراف می شود و انحراف را خواهد پذیرفت، از این رو رهبر معظم انقلاب می فرماید باید بررسی شود که چرا امام حسین(ع) توسط مسلمانان کشته شد.

 

حجت الاسلام ارمی تأکید کرد: از محرم و عاشورا باید درس بصیرت و ذکر و یاد خدا، دوری از دنیا زدگی، غفلت زدایی و فداکاری، ایثار در راستای آرمان های دین و درس شناخت و معرفت گرفت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که بر بررسی چرایی سقوط خواصی که از دین و اسلام دم می زدند، گفت: واقعه عاشورا تقابل دو جریان دین در مقابل یکدیگر بود.

 

وی با اشاره به این که در جریان های موجود باید دید امام و رهبر در کدام جبهه قرار دارد، افزود: برای شناخت امام و باطل، باید حق را شناخت تا جبهه امام را شناخت تا از این طریق نتوانند باطل را در پوش دین به ما تحمیل کنند.

 

حجت الاسلام ارمی گفت: عاشورا از انحرافات و کج روی ها جلوگیری کرده و برای ما بینش افزایی می کند و به انسان بصیرت می دهد و راه را از بیراهه متمایز می کند./1307/203/ب1

ارسال نظرات