۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۹۷۰۵۱
کارشناس مذهبی:

رهروان امام حسین با ظالمان بیعت نمی‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جمال گفت: سید الشهدا(ع) نفرمودند که من با یزید بیعت نمی کنم، فرمودند "مثل من با مثل یزید بیعت نخواهد کرد" ، یعنی کسی که راهش راه حسین(ع) است هم نباید با ظالم فاسق بیعت کند.
حجت الاسلام محسن جمال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن جمال، کارشناس مذهبی حوزه علمیه، امشب در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) که در مسجد امام هادی(ع) شاهین شهر برگزار شد، گفت: فرهنگ کربلا فرهنگ بی نظیری برای احیای دینی است که در حجاب رفته و ظاهرش دین است اما باطنش پلیدی است، اسلام مادی گرایانه، امام حسین(ع) با این نگرش به اسلام به مبارزه پرداخت.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) هم به زهیر ابن قین عثمانی مذهب نامه می نویسد و او را دعوت به سوی حق می کند و هم خطاب به کوفیان پیمان شکن می گوید مگر شما نامه ننوشتید و مرا دعوت نکردید، پس چرا آب را بر روی ما بستید و ما را محاصره کردید، زهیر عثمانی مذهب حسینی مذهب شد و کوفیان مدعی حسینی مذهب بودن یزیدی شدند.

 

کارشناس مذهبی افزود: امام حسین(ع) به ما اعلام کرد که فرد بی تقوایی مانند یزید نمی تواند زمامدار جامعه اسلامی باشد، اعلام کرد که یزید مردی فاسق است و مثل منی با او بیعت نخواهد کرد، حضرت نفرمودند که من با یزید بیعت نمی کنم، فرمود مثل منی با مثل یزیدی بیعت نخواهد کرد، یعنی کسی که راهش راه حسین(ع) است هم نباید با ظالم فاسق بیعت کند.

 

حجت الاسلام جمال بیان داشت: امام خمینی(ره) فرمودند بعد سیاسی کربلا را برای مردم تبیین کنید، انقلاب اسلامی ایران از نهضت حسینی سرچشمه گرفته است، امروز باید بسیار مراقب افکار انحرافی که از سوی افراد با ظاهر زیبا و باطن پوچ و پوشالی درباره انقلاب سلامی در جامعه مطرح می شود باشیم، پیام عاشورا سینه به سینه نقل شده و به دست ما رسیده تا درس زندگی بگیریم.

 

وی اظهار داشت: باید حرکت عاشورا را از این زاویه بنگریم که چه شد 50 سال بعد از رحلت رسول خدا(ص) فرزندش حسین(ع) را به فجیع ترین شکل شهید کردند، باید هوشیار باشیم تا انقلاب اسلامی ما بعد از 50 سال از درون تهی نشود و به همان ورطه کشیده نشود و حسین(ع) ها به مسلخ کربلا نروند.

 

پیام غدیر و عاشورا به فرزندانتان منتقل کنید/ تربیت غربی فرزندان در پیری ما را به خانه سالمندان خواهد فرستاد

کارشناس مذهبی ابراز داشت: تا فرزندانتان آلوده به گناهان نشده اند آن ها را با فرهنگ عاشورا آشنا کنید و راه صحیح دین را به آن ها نشان دهید، پیام غدیر و عاشورا را به فرزندانتان منتقل کنید، همان گونه که به حیات مادی فرزندانتان اهمیت می دهید، بایستی بیشتر از آن به حیات دینی آن ها هم بپردازید.

 

حجت الاسلام جمال تصریح کرد: اگر فرزندانمان را که امانت های الهی در دستان ما هستند با فرهنگ غربی تربیت کنیم در آینده به ما احترام نخواهند گذاشت و ما را در پیری به خانه سالمندان خواهند فرستاد، این نوع نگرش که اسلام  تنها برای دنیای ماست و مادی گرایانه نگریستن به دین همان تفکر سقیفه است که باید از آن پرهیز کنیم.

 

وی گفت: پیامبر(ص)برای تربیت فرزند از سن 7 تا 21 سالگی را به سه دوره تقسیم کردند، از تولد تا 7 سالگی فرزند باید پادشاه باشد و اجازه دهیم تا آزاد باشد، از 7تا 14 سالگی باید غلام والدین باشد و هر چه گفتند اطاعت کند زیرا اطاعت پذیری فرزند در این سنین بالاست، امیرالمؤمنین(ع) " فرمودند قلب نوجوان مانند یک زمین خالی است که هر چه در آن بکاریم همان را برداشت خواهیم کرد" ، از 14 تا 21 سالگی هم فرزندی که آموزش های لازم را دیده باید وزیر والدین باشد و به آن ها کمک کند و در انجام امور و تصمیم گیری ها دخیل باشد. /869/202/ب1

ارسال نظرات