۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۹۷۱۲۷
استاد حوزه و دانشگاه:

رضایت امام زمان عامل پویایی شیعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: همواره در زندگی یک شیعه واقعی ملاک اصلی، رضایت امام زمان بوده است و در حال حاضر نیز همین مسأله به مکتب تشیع، پویایی و حیات بخشیده است.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر علی رضا هَزار استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در سخنرانی که به مناسبت دهه اول محرم در خیابان جی برگزار شد، گفت: دین تشیع برخلاف دیگر ادیان زنده است.

 

وی با بیان تفاوت اصلی بین مکتب تشیّع و ادیان دیگر افزود: اتصال تشیع به رابطی زنده بین انسان و خداوند یعنی امام زمان(عج) که همه عالم در محضر او است، بزرگ ترین تفاوت بین تشیع و دیگر ادیان است.

 

هزار بیان داشت: همواره در زندگی یک شیعه واقعی ملاک اصلی، رضایت امام زمان بوده است و در حال حاضر نیز همین مسأله به مکتب تشیع، پویایی و حیات بخشیده است.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خاطر نشان کرد: همه مشکلاتی که بشر امروزی با آن روبرو است به خاطر عدم وجود محوریت امام زمان(عج) در زندگی او می باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به وظیفه مهم ترین رکن جامعه یعنی خانواده، تصریح کرد: یکی از وظایف والدین، تربیت فرزندانشان به گونه ای است که نظارت اهل بیت را بر زندگی خود احساس کنند.

 

هزار با بیان روایتی از امام کاظم(ع) که به شقران شراب خور می فرمایند، «کار خوبی که از شیعه سر می زند، بسیار خوب است و کار بدی که مرتکب می شود، بسیار بد است، چرا که شیعه به ما اهل بیت متصل است»، افزود: ما به عنوان شیعه اهل بیت باید از رفتار خود مراقبت ویژه ای داشته باشیم تا موجب بدبینی دیگران به دین تشیع نشویم.

 

استاد حوزه و دانشگاه یکی از وظایف مهم شیعه در عصر انتظار را تبلیغ صحیح دین اسلام و مخصوصا مکتب شیعه دانست و گفت: شیعه باید سعی کند با درس گرفتن از مکتب اهل بیت، جزء دعوت کنندگان به دین خداوند باشد.

 

وی در پایان با اشاره به راه هایی که شیعیان می توانند شیعه و محب خوبی برای امام زمان باشند، خاطر نشان کرد: گذشت از خطای دیگران و رفتار متواضعانه با آن ها، دو عملی است که در دعوت دیگران به دین اسلام بسیار مؤثر است./867/202/ب1

ارسال نظرات