۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۹۷۱۷۷

تأسف شدید نخست وزیر مراکش از موضع کشورهای اسلامی در قبال فلسطین

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر مراکش تاکید کرد که ملت فلسطین برای دفاع از مسجدالاقصی که جزو مقدسات تمامی مسلمانان است، به مبارزه با دشمن صهیونیستی برخواسته است.
عبد الاله بن کران نخست وزير مراکش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبد الاله بن کران، نخست وزیر مراکش، امروز در اظهاراتی مطبوعاتی از جهانیان خواست در راستای تحقق حقوق مشروع و عادلانه ملت فلسطین گام بردارند.

 

نخست وزیر مراکش تاکید کرد که ملت فلسطین برای دفاع از مسجدالاقصی که جزو مقدسات تمامی مسلمانان است، به مبارزه با دشمن صهیونیستی برخواسته است.

 

وی نسبت به موضع کم رنگ و ضعیف کشورهای اسلامی و عربی در قبال تجاوزات علیه مسجدالاقصی ابراز تاسف کرد و گفت که آن ها ملت فلسطین و مقدسات آن را به حال خود رها کرده اند.

 

بن کران تاکید کرد که جامعه بین الملل باید بداند تا زمانی که حقوق ملت فلسطین محقق نشده است، نمی توان راه حلی برای منازعه فلسطین یافت و حل نشدن این مشکل موجب ایجاد ناامنی و هرج و مرج در سراسر منطقه خواهد شد و هیچ قدرتی قادر به کنترل آن نخواهد بود.

 

گفتنی است که از آغاز انتفاضه قدس دانشگاه ها و شهرهای مختلف مراکش صحنه برگزاری تظاهرات های گسترده در حمایت از ملت و انتفاضه فلسطین بوده است و در همین راستا، قرار است روز یکشنبه آینده تظاهراتی گسترده در منطقه دار البیضا با مشارکت تمامی احزاب و جریان های سیاسی مراکشی از جمله حزب توسعه و عدالت ( حزب حاکم مراکش) و نهادهای مدنی مراکشی برگزار شود./994/ب102/د

ارسال نظرات