۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۹۷۲۴۵
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

امام حسین حضور در کربلا را تنها مسیر ماندگاری دین اسلام می‌دانست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان این که سیدالشهدا(ع) حضور در کربلا را تنها مسیر ماندگاری دین اسلام می‌دانست، گفت: خون امام حسین(ع) برای خدا، دین، غیرت، حجاب و ناموس دین ریخته شد.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگراری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان بعد از ظهر پنج شنبه در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که در آن دنیا جایگاه هیچ کس مانند امام حسین(ع) نیست، گفت: امام حسین(ع) از شکوه، جایگاه و جلال بسیاری نزد خداوند متعال برخوردار است، چرا که ایشان هرآنچه که داشت را تقدیم اسلام کرد تا دین خدا قوام پیدا کند.

 

وی افزود: با اباعبدالله(ع) بودن به معنای سعادت دنیا، سعادت آخرت، بهشت، دوری از جهنم و مخلد بودن در بهشت است، از این رو دنیا و آخرت در سایه با امام حسین(ع) بودن و اهل بیت(ع) است و کسی که با این خاندان نباشد بدبخت و جهنمی است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که مکمل و تکمیل کننده دین و ایمان به خدا، محبت اهل بیت(ع) است، گفت: خداوند می فرماید جهان را به علت وجود ذی جود پیامبر اسلام(ص) خلق کردم.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با تأکید بر این که اگر با امام حسین(ع) نباشی، سودی نخواهی برد، گفت: افکار برخی از افراد مادی گرا است و در فضای دنیا سیر می کنند، چرا که حقیقت هستی را درک نکرده اند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که اباعبدالله(ع) امام، حجت خدا، راهبر ملت ها و حامی بشر است و طریق حق را در دست دارد، گفت: امام حسین(ع) به عبدالله ابن عمر فرمود من با یزید دست نمی دهم و با او بیعت نمی کنم.

 

بررسی تاریخ ارزش ملت ایران را اثبات می کند

وی، امام حسین(ع) را حق و مقابل او را باطل دانست و گفت: عبدالله ابن عمر به امام حسین(ع) گفت اگر با یزید بیعت نکنی، خون عده ای ریخته خواهد شد که هدف او منصرف کردن امام حسین(ع) از رفتن به کربلا بود.

 

به گفته وی، در زمان جنگ عده ای امام خمینی(ع) را مقصر می دانستند و حتی مقصر کشته شدگان در افغانستان را امام راحل می دانستند که این دیدگاه نشان از کج فهمی این افراداست.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که خون امام حسین(ع) برای خدا، دین، غیرت، حجاب و ناموس دین ریخته شد، گفت: سیدالشهدا(ع) حضور در کربلا را تنها مسیر ماندگاری دین اسلام می دانست.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با تأکید بر این که مذاکره امام حسین(ع) برای نجات عده ای از منجلاب و تاریکی بود، گفت: بررسی تاریخ ارزش ملت ایران را اثبات می کند، چرا که فرزندان خود را فدای دین اسلام کردند و در مقابل استکبار جهانی ایستادند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) فرمود امام حسین(ع) شهید می شود و هر کس با او نباشد، خوار و ذلیل خواهد شد، گفت: عبدالله بن عمر حاضر به بیعت با امیرمؤمنان(ع) و فرزندانش نشد، اما با معاویه بیعت کرد و در نهایت خوار و ذلیل شد./1307/202/ب1

ارسال نظرات