۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۹۷۲۵۰

تجمع بزرگ مردم اردبیل با شعار لبیک یا حسین در روز تاسوعا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به برگزار ی تجمع پرشور مردم اردبیل در روز تاسوعای حسینی، گفت: مردم در روز تاسوعا با شعارهای "لبیک یا حسین" و "هیات منا الذله" عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع) نشان می دهند.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل با بیان اینکه فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) برای همگان درس های تاریخی و فراموش نشده دارد که باید با احصای دقیق این پیام‌ها مسیر درست و واقع‌بینانه را برگزینیم، خاطرنشان کرد: آنچه ذائقه ما را تلخ می‌کند همچنان بی‌بصیرتی و بی‌لیاقتی عده‌ای است که سعی می‌کنند در مسیر اهداف شیطانی خود گام برداشته و حرکت‌های نامناسبی را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه نباید در عصر معاصر عده‌ای با گرفتار شدن در دام شهوت، قدرت و ثروت سرمست جاه و مقام غیرواقع‌بینانه باشند، افزود: اگر به مسیر حرکتی امام حسین (ع) توجه کنیم به خوبی درمی‌یابیم که حقیقت دور شدن از جهالت و حرکت در مسیر معنویت جز شناخت واقع‌بینانه از مسائل و توجه به آموزه‌های دینی و مکتبی چیز دیگری نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، نزدیکی تاسوعا و عاشورای حسینی را به جامعه اسلامی و شیعی تسلیت گفت و تصریح کرد: شایسته است امت اسلامی که این روزها در سالگرد ما محرم عزادار حسینی هستند بیشتر و بهتر به آموزه‌های دینی، ارزشی و اعتقادی توجه کرده و در این مسیر تلاشی واقع‌بینانه را انجام دهند.

 

وی از تمامی دستجات عزاداری و هیأت‌های مذهبی خواست تا با شنیدن نوای اذان ظهر عاشورا علم‌ها و بیرق‌ها را به پایین آورده و به یاد و حرمت آخرین نماز حضرت سیدالشهدا (ع) در سخت‌ترین شرایط مبارزه با ظالمان و فاسقان روزگار خود اقامه نماز کرده، در برپایی این فریضه واجب الهی با شکوه تمام حاضر شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، یادآور شد: افزون بر مرکز شهر در محلات سیزده‌گانه اردبیل نیز با محوریت مسجد هاشمیه، نماز ظهر عاشورا اقامه خواهد شد و در کنار آن با هماهنگی اوقاف و امور خیریه قرار است در امامزاده‌های شاخص همچون سید صدرالدین نیز نماز ظهر عاشورا به جماعت و با جلوه‌ای از اتحاد و انسجام امت اسلامی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ستوده به تجمعات روز تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: در بهترین شرایط از ساعت 13 ظهر فردا در کنار عزاداری سنتی اردبیلی‌ها و سایر آداب و رسوم سنتی در اردبیل به رسم دیرین در روز تاسوعا تجمع اردبیلی‌ها با شعار «لبیک یا حسین» و «هیهات منا ‌الذله» برگزار می شود.

 

این مسؤول تصریح کرد: البته تدابیری اندیشیده شده تا این مراسم بعد از اقامه نماز جمعه به انجام رسیده و عزاداران در این مراسم حضور به هم رسانده و در کنار عزاداری‌های سنتی خود در این تجمع که از طریق رسانه‌های مختلف و شبکه‌های محلی و سراسری پخش می شود، شرکت کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، بیان داشت: مراسم با قرائت قرآن، شعرخوانی و سخنرانی و مداحی به انجام می‌رسد و در روز عاشورا  نیز از ساعت 15 عصر نظیر این مراسم و تجمع باشکوه در اردبیل برگزار می شود./937/202/ب1

ارسال نظرات