۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۲۹۷۷۳۰
استاد حوزه علمیه:

امام شناسان فریب دشمن را نمی‌خورند

خبرگزاری رسا ـ عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شناخت اهل بیت(ع) بسیار حائز اهمیت است چرا که اگر آنان را به درستی بشناسیم سبب شناخت دشمنان و آل سعود و شباهت اینان به بنی‌امیه و عباسیان می‌شویم.
297730 297730 297730 297730 297730 297730 297730 297730 297730 297730 297730 297730

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا اصلانی از خطبای مشهور شامگاه یکشنبه سوم آبان ماه مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام سجاد(ع)، گفت: معاد مساله بسیار مهمی است که از اصول دین به شمار می‌رود و با همه پیچیدگی‌هایی که دارد هر فردی به اندازه فهم خود می‌تواند آن را درک کند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام علی(ع) فرمودند انسان باید فکر کند از کجا آمده و الان در کجاست و به کجا می‌رود؛ اگر انسان به این فکر کند تکبر و غرور را کنار می‌گذارد و دیگر مرتکب گناه نمی‌شود.

 

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید کسی به حقیقت بندگی و عبودیت نمی‌رسد مگر اینکه همه هستی خود را از آن خدا بداند؛ انسان اگر عبد خداوند باشد در همه مراحل زندگی شاکر نعمت‌های او می‌شود.

 

حجت الاسلام اصلانی با اشاره به روایتی از اهل‌بیت(ع) که فرمودند یک ساعت فکر کردن بهتر از 70 سال عبادت خداوند است، بیان داشت: اگر انسان یک ساعت درست فکر کند سبب تحول در وجود او می‌شود و درک می‌کند که هر چه دارد از آن خداست و اوست که لباس خلقت را بر تن او کرده است.

 

استاد حوزه علمیه گفت: در مرحله قبل از تولد، انسان در اختیار خداوند است و در مرحله دنیا، ما وظیفه داریم تا انبیا و امامان معصوم را بشناسیم و از آنان اطاعت کنیم زیرا خداوند می‌فرماید ما شما را بی‌دلیل و بی‌هدف خلق نکردیم و ما شما را برای عبودیت و بندگی و همچنین راه صراط خلق کردیم و صراط علی(ع) است.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند اگر کسی بمیرد و امام زمان(عج) خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است ما امروز وظیفه داریم با کمک علمای ربانی امام شناسی و معاد شناسی را آموزش دیده تا درک کنیم در محضر خداوند هستیم.

 

حجت الاسلام اصلانی ابراز داشت: شناخت اهل بیت(ع) بسیار حائز اهمیت است چرا که اگر آنان را به درستی بشناسیم سبب شناخت دشمنان و آل سعود و شباهت اینان به بنی‌امیه و عباسیان می‌شویم.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: زمانی که مرگ انسان فرا می‌رسد او را در قبر قرار می‌دهند در حقیقت قبر واقعی، صحیفه وجودی خود است؛ امام راحل می‌فرمایند صحیفه وجودی خودت قبر است زیرا در وجود خودت اعمالت موجود بوده و زمانی که وارد قبر می‌شوی تنها با یک سوال مختصر اعمال تو بررسی می‌شود و انسانی که اعمال صالح دارد به وادی‌الاسلام و کسانی که اعمال ناشایست دارند به جهنم منتقل می‌شوند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: هزار و 400 آیه در قرآن کریم با موضوع معاد ذکر شده است و کسانی که قبل از مرگ معاد را درک کنند به مشاهده و ملاقات خداوند نائل می‌شود./813/202/ب1

ارسال نظرات