۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۹۷۹۱۳
تولیت آستان مقدس عسکری:

سامرا نماد وحدت شیعه و سنی در عراق است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس عسکری تصریح کرد: سامرا امتحانات دشوار بسیاری را به برکت فتوای جهاد کفایی مرجعیت در مبارزه با تروریسم پشت سر گذاشته است.
حجت الاسلام شيخ ستار المرشدي، توليت آستان مقدس عسکري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ ستار المرشدی، تولیت آستان مقدس عسکری، امروز در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در دفتر حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون رییس پارلمان عراق برگزار شد، از اقدامات جریان‎های تروریستی به شدت انتقاد کرد و گفت: در حالی در سوگ شهدای کربلا به عزاداری و سوگواری می‎پردازیم که در دوران ما نیز سرها از بدن جدا و جنایتکاران و جریان‎های تروریستی به بدترین اقدامات ضد انسانی در بازارها و اماکن عمومی دست می‎زنند.


وی افزود: اقدامات جریان‎های تروریستی و تکفیری در جهان به سبب جهل و افراط گرایی آنان است.


حجت الاسلام المرشدی، سامرا را نماد امنیت عراق برشمرد و خاطرنشان کرد: سامرا امتحانات دشوار و مشکلات بسیاری را به برکت فتوای جهاد کفایی مرجعیت در مبارزه با تروریسم پشت سر گذاشته است و موجب شده که عراق از مرز فروپاشی دور شود.


وی با تاکید بر وحدت بین شیعه و سنی تصریح کرد که سامرا با توجه به داشتن حضور حرم امامین عسکرین (ع) در این شهر از نظر امنیتی دارای اهمیت بسیاری در عراق است بنابراین دشمنان با ایجاد تفرقه طائفه و کاشتن بذر نفاق و فتنه در این منطقه درصدد شکستن اتحاد بین شیعیان و اهل سنت است.


تولیت آستان مقدس عسکری خواستار اتحاد و انسجام عشائر و زائران برای حفظ وحدت عراق شد و تصریح کرد: مسؤولان عراق با بازدید از سامرا به افزایش امکانات و بهبود شرایط در این شهر کمک کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات