۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۹۸۳۰۸

برگزاری سوگواره عکس عاشورایی در شهرستان بروجرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر سوگواره عکس عاشورایی شهرستان بروجرد گفت: نخستین سوگواره عکس عاشورایی در سه بخش عکاسی با دوربین فیلم برداری، دوربین خانگی و گوشی همراه برگزار می شود.
سوگواره عکس عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا خرم آباد، یاسر کرمی، دبیر سوگواره عکس عاشورایی بروجرد، صبح امروز در نشست خبری با حضور رسانه های گروهی این شهرستان با بیان این که سوگواره عکس عاشورایی تاکنون در بروجرد برگزار نشده است، گفت: این سوگواره در در شهرهای کشور بیش از 10 دوره برگزار شده است.


وی با بیان این که نخستین سوگواره عکس عاشورایی در سه بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای، عکاسی با دوربین خانگی و گوشی تلفن همراه به همت نهادهای فرهنگی مذهبی مرتبط در بروجرد برگزار می شود، افزود: مهلت ارسال آثار تا فردا ادامه دارد و ممکن است تمدید شود.


کرمی با بیان این که تاکنون بیش از 360 عکس پس از اعلام فراخوان به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان این سوگواره از رده های سنی مختلف هستند.


وی در ادامه هدف از برگزاری سوگواره عکس عاشورایی را گسترش فرهنگ عاشورایی و تبیین نقش آن در فرهنگ عمومی بیان کرد.


دبیر سوگواره عکس عاشورایی شهرستان بروجرد با اشاره به این که مردم با ایده های خلاقانه به ثبت تصاویر ماندگار در فرصت‌های گوناگون همچون مراسم‌های روز عاشور می پردازند، اظهار داشت: در معرض دید گذاشتن این ایده ها برای عموم مردم از دیگر اهداف برگزاری سوگواره عکس عاشورایی است.


وی تصریح کرد: در قالب این برنامه ها تلاش می شود بین فرهنگ عمومی و فرهنگ عاشورایی پیوند ایجاد شود.


دبیر سوگواره عکس عاشورایی شهرستان بروجرد با بیان این که فرهنگ عاشورا برای ما درس های فراوانی دارد، اظهار داشت: در قالب این گونه برنامه ها می توان درس های قیام عاشورا را در جامعه تبیین کرد.


کرمی با بیان این که در راستای انتخاب عکس های دریافت شده، داوران موضوع عکس ها و تکنیک های به کار رفته را ملاک قرار می دهند، گفت: عکس‌های ارسالی به دبیرخانه سوگواره به مدت یک هفته در معرض داوری کارشناسان قرار می گیرد.


وی با بیان این که 14 آبان ماه عکس های برتر از سوی داوران اعلام می شود.یادآور شد: با برگزاری همایشی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد از نفرات برتر این سوگواره تقدیر می شود./9459/203/ب1

ارسال نظرات