۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۹۸۷۱۷

دعوت دولت استرالیا از شهروندان برای افزایش آگاهی درباره اسلام

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری استرالیا، از همه شهروندان این کشور خواست تا با مراجعه به مساجد در جهت رفع موانع اجتماعی و فهم بهتر فرهنگ اسلامی تلاش کنند.
ميشل کنعان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، میشل کنعان، وزیر دادگستری استرالیا دیروز، 7 آبان‌ماه، در آستانه روز ملی مساجد در این کشور با صدور بیانیه‌ای شهروندان استرالیایی را به افزایش آگاهی درباره اسلام و مسلمانان ترغیب کرد.

 

کنعان با انتقاد از تظاهرات ضداسلامی و علیه ساخت مساجد در کشور گفت: آزادی در استرالیا یک حقوق شهروندی است و تنوع فرهنگی در این کشور با عدم تحمل دیگری سازگار نیست.

 

مراسم گرامیداشت روز ملی مساجد در استرالیا فردا، 9 آبان، برگزار می‌شود. اختصاص یک روز به این نام ابتکار عمل دولت جدید است که از سال گذشته در تقویم رسمی گنجانده شده است.

 

میشل کنعان در این بیانیه تصریح کرد: فهمیدن و به رسمیت شناختن دیگر ادیان بخش مهمی از صیانت از میراث استرالیا به عنوان سرزمین همزیستی مسالمت آمیز، احترام متقابل و ادغام فرهنگ‌ها است.

 

وی ادامه داد: انسجام اجتماعی تنها می‌تواند از طریق همبستگی همه شهروندان استرالیایی و ایجاد ارتباطات میان فرهنگی محقق شود. به همین دلیل است که من از همه شهروندان دعوت می‌کنم 31 اکتبر در مراسم روز ملی مسجد شرکت کنند.

 

وزیر دادگستری استرالیا در پایان این بیانیه گفت: دولت عمیقا خود را متعهد به حمایت از آزادی بیان و آزادی مذهب و دیگر حقوق و آزادی‌های فردی و مدنی می‌داند. در عین حال، دولت کسانی را که در تلاش برای سلب آزادی و ترویج خشونت و نفرت در جامعه ما هستند به شدت محکوم می‌کند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات