۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۹۹۱۷۴
رییس دانشگاه پیام‌نور قم:

ارتباط با مرجعیت برای ما سازنده است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پیام‌نور قم با اشاره به اهمیت ارتباط حوزه و دانشگاه، گفت: مرجعیت نه تنها در عرصه دین؛ بلکه به عنوان یک حکیم می‌تواند در تمام عرصه‌ها راهنمای ما باشد.
رييس دانشگاه پيام نور قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدعلی قره، رییس دانشگاه پیام‌نور استان قم، پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ایشان مرجعی حکیم و مدبر هستند، گفت: ما به دنبال تسهیل ارتباط میان حوزه و دانشگاه هستیم و ارتباط با علما و روحانیت سرلوحه  ما است و می‌تواند در تمام عرصه‌ها راهنمای ما باشد.

 

وی با بیان سوابق خدمتی خود در مازندران و خراسان رضوی اظهار داشت: در استان مازندران اکثر اماکن ورزشی که ساخته می‌شد را به نام امام رضا(ع) نامگذاری کردیم و ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارم و در حرم حضرت رضا(ع) هم یک مجتمع ورزشی احداث کرده ایم.

 

قره با اشاره به تغییر فضای دانشگاه و معنوی تر شدن دانشگاه با برگزاری نماز جماعت و کارهای فرهنگی، خاطرنشان کرد: علاوه بر معنویات باید بر ورزش جوانان هم اهمیت داد و همانطور که رهبر معظم انقلاب به ورزش همگانی تأکید دارند باید فرهنگ ورزش همگانی در ایران گسترش یابد تا جوانان هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی تقویت شوند.

 

وی با بیان این که ورزش با تمام مسائل علمی، فرهنگی و اعتقادی ارتباط دارد، افزود: اگر برای ظهور دعا می‌کنیم، سربازان امام زمان(عج) باید هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی توانایی و آمادگی داشته باشند.

 

رییس دانشگاه پیام‌نور قم به طرح نماز + 10 اشاره کرد و گفت: اگر تمام مردم بعد از هر نماز 10 دقیقه ورزش و نرمش بکنند بسیاری از مشکلات جسمی مردم حل خواهد شد و سرانه ورزش هم افزایش می‌یابد که این طرح باید به عنوان یک انقلاب فرهنگی ورزشی به تمام ایران صادر شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در مساجد کشور اندونزی وسایل ورزشی وجود دارد تا جوانان به مسجد جذب شوند و ورزش کنند زیرا اگر ما بخواهیم انقلاب را مقاوم کنیم باید از مقاوم کردن بدن خود آغاز کنیم./843/پ202/ی

ارسال نظرات