۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۹۹۳۶۵

تغییرات آب‌وهوا سلامت حجاج را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک پژوهش جدید نشان داده است که تغییرات آب‌وهوا عواقب فاجعه‌باری برای انجام فریضه حج خواهد داشت و سلامت حجاج را تهدید می‌کند.
مکه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه «CNN» آمریکا با انتشار نتایج یک پژوهش جدید اعلام کرد: این پژوهش نشان می‌دهد که تغییرات شدید آب‌وهوایی منطقه عواقب ناگواری برای مناسبت‌های مذهبی مسلمانان به ویژه حج در پی خواهد داشت؛ به‌طوری که شرکت در مراسم حج در عربستان می‌تواند به تجربه‌ای خطرناک تبدیل شود.

 

این مطالعات حاکی است تغییرات شدید آب‌وهوایی اقامه فریضه حج به ویژه هنگام ایستادن بر روی کوه عرفه را بسیار سخت می‌کند و سلامت حجاج مسن را که برای انجام این فریضه در تابستان در آنجا گردهم می‌آیند، تهدید می‌کند.

 

براساس این مطالعات تغییرات آب‌وهوا و بالا رفتن درجه دما بر فعالیت‌هایی که در هوای باز صورت می‌گیرد، به ویژه ادای فریضه حج در مکه مکرمه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

در ادامه این مطالعات آمده است: تغییرات آب‌وهوایی ممکن است منجر به بالا رفتن درجه دما در خاورمیانه شود؛ به‌طوری که امکان زندگی کردن در این منطقه را غیرممکن می‌سازد.

 

کریستوفر شار، پژوهشگر مؤسسه علوم جوی و آب و هوایی در مؤسسه فناوری فدرال زوریخ در این باره گفت: اگر روال کنونی گرمایش زمین ادامه یابد، زندگی در منطقه خلیج فارس تقریبا غیرممکن خواهد بود./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات