۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۹۹۵۲۴
استاد حوزه علمیه قم:

ائمه معصوم نور خداوند بر روی زمین هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی گفت: خداوند خالق همه چیز است اما شأن خدا این نیست که این زمین و آسمان‌ها و کرات و حیوانات را خودش مستقیما بیافریند بلکه خدا چهارده معصوم را بی واسطه آفریده و سایر عالم از نور آنها آفریده شده است.
ائمه اطهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سیدابوالفضل موسوی، امشب در مراسم عزاداری دهه دوم محرم که در مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: ما دو نوع خلقت داریم خلقت با واسطه و خلقت بی واسطه.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: خداوند خالق همه چیز است اما شأن خدا این نیست که این زمین و آسمان‌ها و کرات و حیوانات را خودش مستقیما بیافریند بلکه خدا چهارده معصوم را بی واسطه آفریده و سایر عالم از نور آنها آفریده شده است لذا ائمه نور خدا بر زمین هستند.

 

وی با بیان اینکه ائمه 10 راهکار را توصیه کرده‌اند تا از نور وجودشان استفاده کنیم، عنوان کرد: اگر می‌خواهید به ائمه وصل شوید، تفکر شما را وصل می‌کند بیش از چهارصد آیه در قرآن راجع به تفکر وجود دارد انیشتین که توسط آیت الله بروجردی شیعه شد چهل نامه به ایشان نوشته بود و در یکی از نامه‌ها می نویسد که سبب اسلام و تشیع من حدیث معراج است که تنها با نظریه نسبیت من قابل توجیه است.

 

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: دومین راه این است که شرح صدر داشته باشید و نادیده گرفتن را سرلوحه کار خود قرار دهید یعنی در جامعه که همه همفکر نیستند، باید با یکدیگر کنار بیایید.

 

وی بیان کرد: راه سوم بهره‌گیری از نور ائمه، مداومت بر قرائت قرآن است، آیاتی در قرآن هستند که آثار عجیبی دارند ما چهار آیه داریم که مداومت بر آنها هر سحر و جادویی را باطل می‌کند که این چهار دسته آیه، آیة الکرسی، آیات 18 و 19 سوره آل عمران، آیات 26 و 27 سوره آل عمران و سوره حمد هستند.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: راه چهارم این است که ظلم نداشته باشید و ظالم نباشید و راه پنجم هم بیدار شدن از خواب غفلت است./831/203/ب2

ارسال نظرات