۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۹۹۶۹۰
از سوی مدرسه علمیه نجمه خاتون؛

مراسم اربعین شهدای فاجعه منا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اربعین شهدای فاجعه منا در مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.
299690 299690 299690 299690 299690 299690

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اربعین شهدای فاجعه منا در مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.

 

 

در این مراسم فاطمه اسبقی استاد مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) به ایراد سخنرانی و به افشاگری دلایل فاجعه منا در حج امسال پرداخت و گفت: جهان اسلام بخصوص مردم ایران هرگز حادثه پنج شنبه دوم مهر سال 1394 را که در سرزمین رمی جمرات عربستان رخ داد و حدود 8 هزار حاجی جان باختند را هرگز فراموش نخواهند کرد و ناگفته‌های این فاجعه روز به روز آشکارتر و زوایای بیشتری از کشتار دسته جمعی منا بر ملا خواهد شد.

 

 

استاد مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) تصریح کرد: نخستین روز رمی جمرات از شلوغ‌ترین روزهای مراسم عبادی حج محسوب می‌شود و سعودی‌ها در آن روز به حجاج ایرانی تنها اجازه ورود به خیابان 204 را که بسیار کم عرض بود داده بودند و در انتهای همین خیابان مسیر تردد حجاج آفریقایی قرار داشت که سبب ازدهام زیاد حجاج شد؛ ازدهام، گرمای شدید هوا و سن بالای حجاج ایرانی، سبب کاهش توانایی جسمی حجاج در این مسیر شده بود.

 

 

وی افزود: زمانی فاجعه رخ داده بود سعودی‌ها از دخالت درمانی پزشکان و امدادگران ایرانی نسبت به حجاج کشورمان جلوگیری کردند در حالی که بسیاری از همین حجاج امکان نجات داشتند، آنان نیروهای امدادگر ایرانی را که آنجا حضور داشتند و قصد کمک کردن به حجاج را داشتند باز داشت می‌کردند.

 

 

اسبقی با بیان برخی از علل فاجعه غمبار منا، گفت: عبدالعزیز بن عبدالرحمان بن ترکی بن عبدالله بن کامل بن محمدبن سعود، اولین پادشاه و بنیان‌گزار حکومت آل سعود بود.

 

 

استاد مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) ابراز کرد: ایشان در سال 1932 کشور جدیدی با نام عربستان سعودی را بنیان‌ کرد و طبق وصیت او تمام پادشاهان بعدی عربستان باید از فرزندان او انتخاب می‌شدند.

 

 

وی افزود: در حال حاضر ملک سلمان به عنوان پادشاه به تخت پدر تکیه زده است اما ایشان برخلاف وصیت مرسوم پدر که باید ولیعهد از پسرانش باشد نه از نوه‌ها، ایشان ولیعهد بعد از خودش را پسر برادرش(محمد نایف) را معرفی کرده و ولیعهد بعدی را پسر خود محمدبن سلمان اعلام کردند.

 

 

اسبقی اظهار کرد: ملک سلمان متولی امور حج امسال را، به محمد نایف سپرد و از سوی دیگر پسر خود را وزیر کشور، جانشین شورای وزرا و ریاست شورای سیاسی و امنیتی قرار داد تا با تدبیری که برای کشتن حاجیان در منا اندیشیده بود بی‌کفایتی محمدبن نایف را به دولت نشان دهد و پسر خود را به عنوان ولیعهدی لایق مطرح کند.

 

 

استاد مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) در پایان با اشاره به دلایلی بر وقوع این فاجعه خاطر نشان کرد: از علل این فاجعه می‎توان  عدم حضور ایرانیان در حج سال‌های بعد، انحراف اذهان عمومی از مساله قدس، قربانی گرفتن از مسلمانان(طبق نقشه صهیونیست‌ها) و انتقام از ایرانیان که دلدادگان امام حسین(ع) هستند را می‌توان نام برد./813/202/ب3

ارسال نظرات