۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۹۹۷۷۷

پوشش لباس اسلامی در چین ممنوع شد

خبرگزاری رسا ـ سیستم قضایی چین با اصلاح قانون جنایی خود، ضمن مجرمانه دانستن حجاب اسلامی، بسیاری از فعالیت های دیگر مسلمانان را جرم اعلام کرد.
ممنوعيت روبنده در چين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که مدتی از ممنوعیت روبند در منطقه مسلمان نشین ژینجیانگ نمی گذرد، سیستم قضایی این کشور با اصلاح قانون جنایی خود، ترغیب افراد به آنچه پوشش افراط گرایان نامید را جرم اعلام کرد.

 

در این قانون آمده است: هر کس که دیگران را مجبور به پوشیدن چنین لباس هایی کند (لباس اسلامی)، بازداشت و با مجازاتی تا سه سال زندان مواجه خواهد شد.

 

در این اصلاحیه که جدیدا انجام شده است، موارد دیگری مانند، ترغیب به تروریسم، تمهید حمله، استفاده از زور برای نقض قوانین، حمل کالا برای مقاصد تروریستی و نیز لباس هایی با نشان های مرتبط با افراطی گری مذهبی اضافه شده است.

 

ما پینیان (Ma Pinyan)، پژوهشگر آکادمی علوم اجتماعی ژینجیانگ ضمن اظهار خرسندی از این اصلاحیه به خبرگزاری شینهوای چین گفت: عامل مهم در مبارزه با تروریسم، ریشه کن کردن آن است و از این که مسوولان کشور چنین اقدامی کرده اند، خوشحالم.

 

وی افزود: این قانون به ما این قدرت را می دهد که از طریق قانونی و به صورت موثر با افراطی گری مبارزه کنیم.

 

گفتنی است که پیش از این در ماه دسامبر، دولت چین حجاب اسلامی را در شهر اورومچی مرکز استان ژینجیانگ ممنوع کرده و مغازه هایی را مجبور به فروش مشروبات الکلی کرده بود.

 

مسلمانان اویغور ترک زبان هستند و با 8 میلیون جمعیت در استان ژینجیانگ یا ترکستان شرقی در شمال شرقی چین زندگی می کنند./847/ب902/د

ارسال نظرات