۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۰۰۱۸۴
استاد حوزه علمیه:

راه رهایی از مرض جهل تکیه به اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با توجه به آیه چهل و سوم سوره نحل، گفت: کافران در ایمان به خداوند جاهل هستند و مؤمنان ممکن است به جهل در رفتار مبتلا شوند، بنابراین هر کسی به اهل بیت متصل شود، از ابتلای به جهل نجات می یابد.
جهل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی رضا هَزار استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه، صبح امروز در خیمه حسینی که در خیابان جی برگزار شد، گفت: استفاده از دعاها موجب تربیت انسان می شود.

 

وی ادعیه و زیارات را به عنوان یکی از اساسی ترین تفاوت های بین مکتب تشیع و دیگر ادیان برشمرد و افزود: ادعیه و زیارات از برنامه های منحصر به فرد مکتب تشیع است که در دیگر ادیان به مقدار بسیار محدود وجود دارد.

 

هزار به اهمیت ادعیه و زیارات در مکتب تشیع اشاره کرد و ابراز داشت: ادعیه و زیارات در مکتب تشیع از برنامه های تربیت کننده ای است که در رشد معرفتی افراد استفاده کننده از آن بسیار مؤثر می باشد.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: ادعیه موجود به دو نوع مأثور یعنی دعایی که متن آن بدون واسطه از اهل بیت به دست ما رسیده است و غیر مأثور یعنی دعایی که متن آن با واسطه به دست ما رسیده است، تقسیم بندی می شود، که نوع اول آن یعنی مأثور، ارزش زیادی دارد.

 

وی به یکی از زیارت های مأثور به نام زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: در فرازی از این زیارت، دلیل قیام امام حسین(ع)، برطرف کردن جهل مردم و نجات آن ها از ضلالت و گمراهی بیان شده است.

 

هزار افزود: رذیلت های اخلاقی محصول جهل بوده و فضیلت های اخلاقی از عقل نشئت می گیرد، پس دلیل قیام امام حسین(ع) از بین بردن رذیلت های اخلاقی و گستراندن فضیلت های اخلاقی در جامعه بوده است.

 

استاد و پژوهشگر دانشگاه در پایان با توجه به آیه چهل و سوم سوره نحل، خاطر نشان کرد: کافران در ایمان به خداوند جاهل هستند و مؤمنان ممکن است به جهل در رفتار مبتلا شوند و هر کسی به اهل بیت متصل شود، از ابتلای به جهل نجات می یابد./867/202/ب3

ارسال نظرات