۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۳۰۰۹۸۳

کنفرانس امام حسین در پیشاور برگزار شد

خبرگزاری رسا - کنفرانس امام حسین (ع)، همزمان با سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) در پیشاور پاکستان برگزار شد.
كنفرانس امام حسين (ع) در پيشاور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس امام حسین (ع)، امروز همزمان با سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) در پیشاور پاکستان برگزار شد. در این کنفرانس علی یوسفی مسؤول خانه فرهنگ جمھوری اسلامی ایران در پیشاور پاکستان نیز شرکت کرد.

 

سید سجاد باشاه در دیدار با علی یوسفی گفت: پیشاور در گذشته منطقه‌ای آرام بود که شیعه و سنی با اخوت و یکپارچگی در آن به سر می‌بردند. این واقعیت را از آنجا می‌توان تصدیق کرد که وقتی در سال 1992 میلادی اولین بار راهپیمایی روز عاشورا مورد حمله اشرار قرار گرفت، از جمله شهدای آن روز 6 نفر سنی و 3 نفر شیعه بودند.

 

وی افزود: امام حسین (ع) مایه غرور اسلام است. آن حضرت با قربانی کردن جان عزیز خود و خاندان و یاران باوفایش، اسلام را برای همیشه بیمه کرد و بزرگان انقلابی همچون مهاتما گاندی و محمدعلی جناح از ایشان درس مبارزه گرفتند و بر استعمار انگلیس پیروز شدند.

 

در ادامه مسؤول خانه فرهنگ کشورمان ضمن قدردانی از تلاش علامه پیر سید سجاد بادشاه در دهه اول محرم در حفظ وحدت شیعه و سنی و همچنین سخنرانی‌های وی در مجالس امام حسین (ع) در پیشاور و منطقه تمبر پوره پاکستان، سفارش‌های امام خمینی (ره) برای ایجاد و برقراری وحدت بین مسلمانان را یادآور شد.

 

وی در ادامه موافقت خود را برای شرکت در کنفرانس باعظمت امام حسین (ع) اعلام کرد.

 

بنابر اعلام این خبر، کنفرانس امام حسین (ع) همه ساله از سوی برادران اهل سنت پیشاور با دعوت از علمای بزرگ در سراسر پاکستان برگزار می‌شود. امسال این کنفرانس در  سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) برگزار می‌شود./988/ب102/د

ارسال نظرات