۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۳۰۰۹۸۴

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ تاکید نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان بر ضربه‌ای که اربعین حسینی به داعش می‌زند، تشییع و تدفین شهید تازه تفحص شده با حضور نائب رییس مجلس و دستگیری تعدادی از مدیران گروه‌های شبکه‌های اجتماعی موبایلی از جمله عناوین اخبار کوتاه قزوین است.
اخبار کوتاه استان مرکزي اخبار کوتاه

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امام جمعه تاکستان با اشاره به اینکه اجتماع بزرگ مردم در اربعین حسینی ضربه‌ای به داعش و رژیم صهیونیستی خواهد زد، گفت: در این اجتماع مردم از اقصی نقاط دنیا حضور دارند.

 

امام جمعه تاکستان با بیان اینکه اجتماع بزرگ مردم در اربعین حسینی ضربه‌ای به داعش و رژیم صهیونیستی زد، تصریح کرد: در این اجتماع مردم عاشقانه به سوی معشوق خود شتافته بودند تا به اهل بیت(ع) عرض ارادت کنند و مردم تاکستان نیز در این اجتماع و راهپیمایی همگام با سایر مردم ایران اسلامی حضور خوبی داشتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی با اشاره به حضور گسترده نوجوانان و جوانان در اجتماع اربعین گفت: این نشان می‌دهد که چقدر نوجوانان و جوانان ما به اهل بیت(ع) ارادت دارند و عشق آنان در دل جوانان ما نقش بسته است.

 

باید مراقب امنیت و اقتدار کشور باشیم

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته، 16 آبان‌ماه در مراسم تشییع شهید مهدی طیبی، از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس که در اسفرورین برگزار شد، اظهار کرد: امروز جهانیان و ابرقدرت‌های دنیا به شوکت، عزت، بالندگی ایران و انقلاب اسلامی اذعان دارند و این دستاورد تنها با ایمان، اعتقاد راسخ و ایستادگی در برابر ظالمان جهان به دست آمده است.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد هجرت شهدا را پرتو نور خداوند و ائمه اطهار(ع) در دل‌های آنان دانست و ادامه داد: امنیت و آرامش امروز انقلاب اسلامی به برکت این انقلاب و جوانان بدست آمده و این در حالی است که ما در قطب ناامن جنوب غربی آسیا و در کنار کشورهای جنگ زنده عراق، سوریه و لبنان قرار داریم.

 

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی آرامش و امنیت امروز کشور را یک امتیاز و دستاورد بین‌المللی دانست و خطاب به مسئولان کشور عنوان کرد: مواظب این آرامش، امنیت و اقتدار کشور باشید و مسائل داخلی را حربه‌ای برای دشمن قرار ندهید.

 

وی تأکید کرد: امروز ملت ایران پیام آور امنیت و صلح در لبنان، سوریه و عراق است و بدون شک وحدت و همدلی رمز پیروزی مردم فلسطین در برابر اسرائیل غاصب است.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان ضمن تسلیت به خانواده شهید مهدی طیبی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، افزود: شهدا مهاجران الی‌الله هستند و این شهید گرانقدر پس از 32 سال چشم انتظاری به وطن بازگشت و در میعادگاه شهدای شهراسفرورین آرام گرفت تا فضای استان قزوین و این شهر معطر به عطر شهدا شود.

 

دستگیری تعدادی از مدیران گروه‌های شبکه‌های اجتماعی موبایلی

سایبری سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تعدادی از مدیران گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی موبایلی را دستگیر کرد.

 

بر اساس این گزارش، این افراد که در حوزه ضد امنیت اخلاقی فعالیت می‌کردند، در یک عملیات فنی- اطلاعاتی پیچیده شناسایی و دستگیر شدند.

 

مهم‌ترین اقدامات این افراد که منجر به دستگیری آن‌ها شده، موارد زیر است:

1ـ تسهیل شیوه دستیابی کاربران به محتویات مستهجن و مبتذل از طریق راه‌اندازی گروه در شبکه‌های ارتباطی موبایلی

 

2ـ انتشار متون مبتذل و مستهجن در قالب داستان متنی و تصویری، طنز، مشاوره جنسی و . . .، تصاویر مبتذل و مستهجن ایرانی و خارجی

 

3 ـ تشویق افراد به ارتکاب جرائم منافی عفت در راستای قبح‌زدایی و عادی‌سازی این جرایم (انتشار شماره تلفن افراد به منظور برقراری ارتباط نامشروع و . . .)

 

4 ـ و انتشار متون توهین‌آمیز به قومیت‌ها و مسؤولین و چهره‌های شاخص ملی

 

در این عملیات، مدیران بیش از 170 گروه فعال در شبکه‌های اجتماعی موبایلی شناسایی و تعدادی از آن‌ها برای طی مراحل قضایی، به مراجع ذیربط تحویل داده شدند./955/203/ب1

ارسال نظرات