۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۳۰۱۰۵۳
آیت الله شفیعی:

بهترین و دوست داشتنی ترین حالت در نزد خداوند متعال سجده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برخی از افراد سر بر مهر نگذاشته اند سرشان را بلند می کنند، گفت: در برخی روایات این افراد به کلاغ تشبیه شده اند چرا که بهترین و دوست داشتنی ترین حالت در نزد خداوند متعال سجده است.
آيت الله شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه یک شنبه در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در مسجد آیت الله شفیعی برگزار شد، با اشاره به این که سخن گفتن از امام سجاد(ع) اول گوش دادن، اطاعت کردن و یاد گرفتن است، ابراز داشت: انسان باید به گونه ای در مجالس حضور پیدا کند که مطالب مطرح شده فراموش نشود.

 

وی با اشاره به این که امام سجاد(ع) به دو ویژگی زین العابدین و سید الساجدین معروف است، خاطرنشان کرد: سید الساجدین یعنی سر و سرور سجده کنندگان باتوجه به این که عبادت بسیار مهمی است؛ در دستورات مذهبی آمده است که بهترین و دوست داشتنی ترین حالت در نزد خداوند متعال حالت سجده است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که در نماز واجبات رکنی و غیر رکنی داریم، گفت: واجبات رکنی چه عمدا یا سهوا فراموش یا خراب شوند نماز باطل است که مهم ترین آنها سجده می باشد؛ تأکید بسیاری شده که انسان نماز خود را طولانی کرده و بسیار سجده کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حدیثی آمده که شیطان وقتی ببیند انسان به سجده رفته، بر سر خود می زند و می گوید ای وای بر من، من مأمور به سجده کردن بودم اما مخالفت کردم و این بنده را که مأمور شده چگونه سجده می کند؛ با سجده کردن شیطان عصبانی می شود.

 

آیت الله شفیعی یادآور شد: به غلام امام سجاد(ع) گفتند که از امام چه چیزی داریی؟ گفت که چهل سال است که با ایشان هستم نه شبی برای او رختخوابی انداختم و نه روزی برای آن سفره پهن کرده باشم.

 

وی با بیان این که برخی از افراد سر بر مهر نگذاشته اند سرشان بلند می کنند که در برخی روایات به همچون کلاغی تشبیه اند، چنین کسی می تواند بگوید که من پیرو امام سجاد(ع) هستم، تأکید کرد: مردم باید عباداتی که انجام می دهند را با عبادات امام سجاد(ع) محاسبه کنند که آیا صحیح است.

 

این مقام مسؤول بیان داشت: برخی از نویسندگان نوشته اند که امام سجاد(ع) هنوز شناخته شده نیست و نمی توان شخصیت عرب و یا تنها مسلمانان برای او دانست چراکه شخصیت همه نسل ها است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این نویسنده در ادامه می گوید که من معتقد هستم که گریه های امام سجاد(ع) یک مقداری گریه تبلیغی و ارشادی بوده است؛ نوشته اند آنقدر امام سجاد(ع) بر امام حسین(ع) گریه می کرد که دل های همه را آب می کرد و این گریه ها سبب قیام اهل مدینه علی یزید شد.

 

آیت الله شفیعی با اشاره به این که روایات و احادیث امام سجاد(ع) از 164 نفر راوی نقل شده اند و از این میان تنها یک نفر زن بود، ادامه داد: امام سجاد(ع) در سن 22 سالگی به امامت رسید و عمر گرانبهای ایشان 57 سال است.

 

وی ادامه داد: یکی از یاران و اصحاب امام سجاد(ع) جابر بن زید جعفی است که در برابر امام سجاد(ع) همانند سلمان فارسی در مقابل پیامبراکرم(ع) می باشد و منزلت بالایی داشت./9453/202/ب3

ارسال نظرات