۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۱۲۹۰
کارشناس و مبلغ حوزوی:

والدین در گناه فرزند به دلیل تربیت دینی صحیح نیافتن سهیم هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با تأکید بر اهتمام والدین به تربیت دینی فرزندان گفت: بسیاری از فرزندان تنها به دلیل ندانستن و یاد نگرفتن آداب و احکام دین به گناه می‌افتند و زندگی‌شان تباه می‌شود و این گناه کردن بر عهده والدین آن فرد است.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شفیعی کارشناس و مبلغ حوزوی، دوشنبه شب در مسجد صدیقة‌الحسین(ع) در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با انتقاد از تربیت ناصحیح برخی پدران و مادران نسبت به فرزندان خود، گفت: بر پدر و مادر واجب است که واجب و حرام و مطهرات و نجاسات را به فرزندان خود یاد بدهند اما متأسفانه پدر و مادر در این زمانه بسیار کوتاهی می‌کنند.

 

وی افزود: بسیاری از فرزندان تنها به دلیل ندانستن و یاد نگرفتن آداب و احکام دین به گناه می‌افتند و زندگی‌شان تباه می‌شود و این گناه کردن بر عهده والدین آن فرد است، برخی پدران و مادران این گونه هستند که اگر فرزند بخواهد، مطلبی دینی را یاد بگیرد او را منع می‌کنند و این سبب زدگی فرزند می‌شود.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان حدیثی مبنی بر این که خداوند راحتی را در دنیا قرار نداده و انسان تنها با ورود به بهشت به راحتی می‌رسد، گفت: برخی تنها در این دنیا انباردار ورثه می‌شوند و هنگامی که شخص می‌میرد، ورثه به دنبال مال طرف هستند و نه به دنبال این که خیر و صدقه جاریه‌ای برای متوفی بفرستند.

 

وی گفت: انسان نباید آرامش و راحتی را در این دنیا بخواهد، زیرا بر اساس آیات و روایات این دنیا محل آرامش نیست، همواره برای انسان غم و غصه وجود دارد و انسان باید بداند که دنیا برابر است با غصه و ناراحتی عجین شدن، آن روزی که انسان هیچ غم و غصه‌ای نداشته باشد، آن روز مرگ و مردن او است.

 

حجت‌الاسلام شفیعی در ادامه شرح جملات حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند بزرگی در تواضع است اما مردم بزرگی و عظمت را در کبر، غرور و نخوت می‌یابند اما آن تنها با تواضع و کوچک نمودن انسان در برابر خداوند معنا می‌شود.

 

وی گفت: برای حفظ شدن حرمت‌ها انسان با تواضع باید احترام متقابل بگذارد و حرمت طرف مقابل را نگاه دارد، انسان بسیار کوچک است و نباید در برابر دیگران به تکبر دست بزند،‌ بهترین زندگی‌ها را انانی دارند که کمتر حسد می‌ورزند و انانی که به راحتی خشمگین می‌شوند./914/202/ب3

ارسال نظرات