۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۳۰۱۳۵۸
آیت الله طبرسی:

مشکلات جامعه بشری به خاطر بهره نگرفتن از مفاهیم قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که قرآن کریم نقشه راهی است که انسان می تواند با بهره گیری از آن به سعادت و رستگاری دست پیدا کند، گفت: این کتاب نورانی آمد تا نقشه راهی برای مسلمانان و جامعه جهانی باشد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم که در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که ضرورت دارد قرآن کریم در سبک زندگی ما قرار گیرد، گفت: قابلیت تام در این کتاب نورانی وجود دارد که همه انسان ها در کره زمین و در هر عصری می توانند از آن استفاده کنند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قرآن کریم امتیاز بزرگی دارد که برای همیشه می تواند هدایت گر انسان باشد، افزود: انسانی که از قرآن بهره داشته باشد می تواند به مرتبه تقوا دست پیدا کند و به جایگاه ارزشمندی برسد.


وی تصریح کرد: در تمام زمان ها و شرایط کنونی معارف و معاریف قرآنی در شهر هزارسنگر آمل وجود دارد حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی نمونه بارز آن هستند.


آیت الله طبرسی با بیان این که قرآن کریم نقشه راهی است که انسان می تواند با بهره گیری از آن به سعادت و رستگاری دست پیدا کند، گفت: این کتاب نورانی آمد تا نقشه راهی برای مسلمانان و جامعه جهانی باشد که ضرورت دارد در محضر این کتاب نورانی استفاده های شایسته صورت دهیم.


نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که عقل انسان ناقص است و نمی تواند خودش را اداره کند که نیاز است از خدای خالق و شارع استفاده کنیم، بیان داشت: بهره گیری از قرآن و انبیا و اولیای الهی نقشه راهی است که مسلمانان در طول تاریخ به آن جفا کردند و هنوز هم ادامه دارد.


نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خواندن قرآن کریم به نحوی شایسته در میان ما اهمیت دارد و باید ببینیم چه میزان با این کتاب نورانی آشنا شده و در برنامه های زندگی آن را وارد کردیم و قرآن دانی و قرآن عملی نیازی اساسی است که علامه حسن زاده آملی فرمودند باید این کتاب گرانقدر را در دل خود قرار داده و نقشه راه کنیم.


وی با اشاره به این که قرآن برای میزان کردن مردم آمده است که ضرورت دارد با تمسک به آن در مسیر تزکیه و تعالی قرار گیریم، گفت: اگر انسان مشاوری مانند قرآن داشته وحشت از چیزی ندارد که باید انس و الفت با این کتاب ارزشمند برقرار کنیم.


آیت الله طبرسی با بیان این که قرآن کریم ظرفیتی عام برای همه ما است که باید از این نعمت بزرگ بهره گیری ارزنده ای صورت دهیم، بیان داشت: انسانی که دل خود را با حقیقت قرآن گره بزند به تعالی و سعادت می رسد.


نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که مازندران دارای پیشینه با افتخاری است که از ابتدا تحت پرچم امام علی(ع) و قرآن بودیم، گفت: احیای بقاع متبرکه و نشر معارف قرآنی از کارهای خوب و ارزشمندی سازمان اوقاف و امورخیریه است که در این راستا تلاش های خوبی صورت می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی در امام زادگان و بقاع متبرکه فرصت خوبی است تا بتوانیم در مسیر گسترش فرهنگ قرآنی کوشا باشیم که ثمرات و برکات ارزشمندی در آن وجود دارد./1314/202/ب1

ارسال نظرات