۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۰۱۳۸۷
شمخانی در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد؛

بررسی تشکیل کمیته نظارت بر اجرای برجام در جلسه فردا شب شورای عالی امنیت ملی/ بازداشت ها در راستای صیانت از قشر شریف و زحمتکش خبرنگاران انجام شده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان از بررسی تشکیل کمیته نظارت بر اجرای برجام در جلسه فردا شب این شورا خبر داد و درباره دستیگری و بازداشت برخی خبرنگاران نیز تصریح کرد که این موضوع در زمینه صیانت از قشر شریف و زحمتکش خبرنگاران انجام شده است.
علي شمخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در نشستی خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حمایت ها ایران از سوریه گفت: ایران در نشست وین به منظور دفاع از حقوق ملت سوریه از راهبرد همیشگی خود دفاع می کند.


وی افزود: راهبرد همیشگی ایران برای حل معضلات منطقه از جمله سوریه که به منطقه تزریق شده این است که مسائل از طریق راهکارهای سیاسی پیگیری شود، چندین سال است که ایران راهکارها را ارائه کرده اما امروزه غرب با رو به رو شدن با بحران هایی همچون پناهندگان روی به پیشنهادات آورده است.


دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که قسمت عمده معارضان در سوریه گروه های تکفیری از جمله داعش هستند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال مقابله با تروریسم است و درصدد فراهم کردن بستری برای تصمیم گیری مردم سوریه درباره کشورشان است؛ باید توجه داشت که راهکار برون رفت از مشکلات سوریه همین موارد است.


وی ادامه داد: باید تمهیدی در نظر گرفته شود تا مردم سوریه خود درباره آینده کشورشان نظر داده و تصمیم بگیرند، منظور از حضور زمینی ایران در سویه ارتباط جمهوری اسلامی با مردم منطقه است نه این که ایران ارتباط تشکیلاتی به عنوان نیروی زمینی داشته باشد.


شمخانی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به دلیل شعار ضد استکباری خود پایگاهی در میان مردمی که از استبداد رنج می برند پیدا کرده است، ابراز داشت: این پایگاه را کسی نمی تواند به شکل تصنعی پیدا کند؛ از این رو این مسأله با ریال و دلار به دست نمی آید؛ این جایگاه با خون افرادی همانند سردار همدانی و دفاع صادقانه از تئوری های ضد استکباری به دست می آید.


وی با اشاره به برنامه های شورای عالی امنیت ملی برای مبارزه با نفوذ دشمن در کشور عنوان کرد: نفوذ مسأله ای جدید نیست و باید توجه داشت که دشمنی استکبار با انقلاب و جمهوری اسلامی غیر قابل حل است، به یقین غرب به ویژه آمریکا به دلیل عدم حضور در ایران می خواهد به شکلی این عدم حضور خود را جبران کند.


شمخانی خاطرنشان کرد: دشمن در ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دنبال شناخت واقعیت جامعه ایران و تدبیر برخی از اقدامات علیه آن ها است، حتما این مسأله مورد توجه همه مسؤولان نظام است؛ همه مسؤولان جمهوری اسلامی در این که موضوع نفوذ موضوعی ترکیبی و دارای ابعاد گوناگون است را باور دارند و در حال تنظیم کردن منطقی برای مقابله با نفوذ دشمن و صیانت ملت ایران هستند که در رأس این صیانت، صیانت از خبرنگاران وجود دارد.


وی از تشکیل کمیته نظارت بر اجرای برجام خبر داد و اضافه کرد: قرار شد که فردا شب جلسه ای برگزار شود و شورای عالی امنیت ملی این موضع را بررسی کند و به نتبیجه ای برساند.


دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تلاش دشمن برای محدود کردن توان دفاعی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران 37 است که توان دفاعی خود را توسعه داده و هیچ کندی و کاهش سرعتی نسبت به تولید قدرت بازدارنده و دفاع از جمهوری اسلامی نخواهد داشت و در این زمینه ایران اعتنایی به هیچ یک از کشورها ندارد.


وی در پاسخ به سؤالی که آیا شورای عالی امنیت ملی در پرونده خبرنگاران دستگیر شده ورود می کند، افزود: این مسأله در حال مدیریت شدن است، این اقدام به شکلی صیانت از سلامت خبرنگاران است، شاید برخی از اقدامات ناخواسته توسط برخی از افراد صورت گرفته که در گرداب غیر مفیدی افتاده اند.


شمخانی با بیان این که کسی قصد انهدام یا تضعیف افراد دیگر را ندارد، اظهارداشت: اصولا این خط و مشی در جمهوری اسلامی وجود ندارد اما به یقین جامعه شریف و زحمتکش خبرنگاران نیازمند به صیانت هستند که این بازداشت ها در راستای همین هدف صورت گرفته است./1323/پ200/ج

ارسال نظرات