۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶
کد خبر: ۳۰۱۵۸۸
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

رضایت به رضای الهی از ویژگی‌های مؤمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان این که در روایات آمده است که اگر دنیا ارزش می داشت، خداوند به اندازه بال مگس آن را به کفار نمی داد، گفت: انسان مؤمن همواره به رضای خداوند راضی است.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان، سه شنبه شب در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که آثار امور خیر بسیار زیاد و ارزشمند است، گفت: انسان مؤمن همواره به رضای خداوند راضی است.

 

وی افزود: عدم به جا آوردن نماز، نکبت به همراه دارد، اما خداوند صرفا به بندگان خوب خود توجه ندارد، بلکه به همه بندگانش نظر رحمت دارد، همانطور که مردم کشورهای مختلف که عبادت نمی کنند و از نعمات خداوند بهره مند می شوند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که در روایات آمده است اگر دنیا ارزش می داشت، خداوند به اندازه بال مگس آن را به کفار نمی داد، گفت: افرادی هستند که واجبات و مستحبات را به جای می آورند، اما خواسته شان نزد خداوند متعال برآورده نمی شود، چرا که کارهای خداوند طبق مصلحت است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با تأکید بر احترام گذاردن به مؤمنان، گفت: ما باید به بندگان خدا در هر رتبه ای که هستند احترام بگذاریم، چرا که بنده و مؤمن خدا هستند.

 

حج خانه خدا در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: پیامبر اسلام(ص) روبه خانه کعبه فرمود ای خانه کعبه، تو از احترام والایی برخوردار هستی، اما احترام انسان مؤمن از تو بالاتر است.

 

وی با اشاره به این که خانه کعبه ای که همه پیامبران دور آن طواف کرده و بر امت اسلامی نیز واجب است تا مردم را به حج بفرستد، اما خداوند برای انسان مؤمن جایگاهی بالاتر از خانه کعبه قائل شده است، گفت: حج خانه خدا در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود و اگر کسی توان رفتن به حج را داشته باشد و عمدا به حج نرود، مساوی با کفر و شرک است.

 

به گفته وی، ما حق بی حرمتی و بی احترامی نسبت به یکدیگر را نداریم و زن و مرد باید احترام یکدیگر را حفظ نمایند و زن باید بیشتر احترام مرد را حفظ کند، چرا که پیامبر اسلام(ص) می فرماید اگر سجده به غیر از خدا مجاز بود، من به زن های امتم دستور می دادم تا به مردها سجده کنند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که در قرآن کریم زن مؤمن مساوی با مرد مؤمن است، گفت: علت تمام احترام هایی که خداوند وضع کرده، ایمان است و کسی که عمل صالح دارد بهشت برای او است و مقام و احترامش نیز از خانه کعبه بالاتراست.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که متأسفانه برخی در رفتار روزانه خود عادت به جسارت و بدرفتاری دارند، گفت: انسان نباید زیردستان خود را برده بداند، چرا که آنها بنده خدا هستند./1307/202/ب1

ارسال نظرات