۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۳۰۱۹۲۸

قانون جدید کنست علیه طرفداران تحریم رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ کنست رژیم صهیونیستی با اصلاح پیش نویس قانونی موافقت کرد که به موجب آن طرفداران تحریم این رژیم اجازه ورود به فلسطین اشغالی را نخواهند داشت.
کنست

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنست رژیم صهیونیستی در واکنش به آغاز روند درج شناسه کالا از سوی اتحادیه اروپا بر روی کالاهای تولیدی شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری، قدس اشغالی و بلندی های اشغالی جولان، اصلاحیه این قانون را با 55 رای مثبت و 31 رای مخالف به تصویب رساند.

 

"ینون" از اعضای حزب تندروی خانه یهودی در کنست صهیونیستی که این طرح را ارائه کرده بود، تصریح کرد که «ما در مقابل افرادی که فکر می کنند ما در قبال مشارکت آنها در جنگ علیه رژیم صهیونیستی و تحریم آن سکوت خواهیم کرد، تسلیم نخواهیم شد.»

 

 اتحادیه اروپا از دیروز چهارشنبه روند درج شناسه کالا بر روی کالاهای تولیدی شهرک های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری، قدس اشغالی و بلند های اشغالی جولان را آغاز کرد که این نوعی شکست برای تلاش های دیپلماتیک و اعمال فشارهای رژیم اشغالگر قدس علیه طرف های اروپایی به منظور جلوگیری از اجرایی شدن این تصمیم پارلمان اروپا بود. 

 

اجرایی شدن این تصمیم اتحادیه اروپا به منظور تحریم این کالاها از سوی شهروندان اروپایی خشم رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است و این رژیم اقدام اتحادیه اروپا را "خطرناک" توصیف کرد. یک مسئول صهیونیستی از این تصمیم اتحادیه اروپا به عنوان "فاجعه" و "تحریم آشکار" کالاهای صهیونیستی یاد کرد و عاملان اتخاذ این تصمیم را به "تروریسم" متهم نمود.

 

در همین راستا، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس نیز بیانیه ای رسمی در این زمینه صادر کرد و وزارت خارجه این رژیم نیز ضمن احضار فوری "لارس اندرسون" نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی، او را توبیخ کرد.


این تصمیم اتحادیه اروپا 28 کشور عضو این اتحادیه را ملزم به درج شناسه بر روی کالاهای تولیدی شهرک های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری، قدس و بلندی های اشغالی جولان می کند تا شهروندان اروپایی امکان تشخیص آنها از دیگر کالاها و تحریم کالاهای مذکور را داشته باشند.

 

این تصمیم همچنین شامل کالاهای تولیدی کرانه باختری و باریکه غزه هم می شود و بر روی آنها عبارت "تولید مناطق تحت اداره تشکیلات خودگردان در کرانه باختری یا غزه" درج خواهد شد؛ چرا که اتحادیه اروپا همچنان باریکه غزه را منطقه تحت اشغال و یا دست کم تحت محاصره رژیم صهیونیستی می داند./982/ب101/د

ارسال نظرات